گزارش تصویری

آغاز اجرای سیستم تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات آب شهرهای ندوشن،بهاباد و زارچ

رییس گروه انرژی و سامانه های کنترل شرکت آبفا از آغاز اجرای سیستم تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات آب شرب در شهرهای ندوشن ، بهاباد و زارچ خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : امیر بیرجندی استفاده از سیستم تله متری را با توجه به پراکندگی جغرافیایی، منابع تامین، ذخیره، تصفیه و توزیع آب در نقاط شهری و نیاز به برقراری ارتباط بین این نقاط از طریق شبکه‌ های انتقال اطلاعات ، دارای اهمیت دانست و گفت : این سیستم تاکنون در3 شهر مهریز، ابرکوه، اشکذر اجرا شده و در شهر بافق و تفت نیز با پیشرفت 90 درصدی  در حال اجرا می باشد .

بیرجندی اظهارداشت :‌ این سیستم با هدف ، کنترل از راه دور تاسیسات و متمرکز نمودن فرآیند تولید ، انتقال و توزیع ، کاهش هزینه های نیروی انسانی و ترابری،استفاده از روش های به روز بهره برداری از تاسیسات در جهت کاهش فشار روانی بهره برداران ، افزایش قدرت تصمیم گیری به ویژه در مواقع بحران و ساعات پیک مصرف در شهرهای استان اجرا شد.

وی از دیگر اهداف اجرای این سیستم را ، بهبود وضعیت فشار و دبی در شبکه آبرسانی در جهت افزایش رضایت مشترکین ، کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری تاسیسات ،کاهش هدررفت در تاسیسات آبرسانی،خطوط انتقال و شبکه توزیع و افزایش درجه اطمینان در بهداشتی بودن آب عنوان کرد .

وی افزود : همزمان با اجرای این سیستم ، عملیات ارتقاء و یک پارچه سازی نرم افزار و سخت افزار( scada   ) در مرکز پایش و راهبری استان یزد نیز در حال اجرا می باشد .

رییس گروه انرژی و سامانه های کنترل شرکت آبفا در پایان افزود : سیستم تله متری در شهرهای ندوشن بهاباد و زارچ با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد ریال در حال اجرا است و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید . 

کد خبر: 431
  تاریخ خبر : 1396/08/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 912