گزارش تصویری

حضور مدیر عامل آبفای یزد در اولین گردهمایی تخصصی مدیریت آب در مناطق خشک

مدیر عامل آبفای استان یزد جهت تشریح وضعیت آب استان و هم چنین اقدامات انجام شده در این راستا در اولین گردهمایی تخصصی مدیریت آب در مناطق خشک حضور یافت .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :علی اسلامی در این همایش به تشریح وضعیت آب استان در زمان گذشته و حال پرداخت و گفت : آب مهمترین عوامل توسعه ی صنعت ، اقتصاد ، اجتماع و عامل شکوفایی تمام بخش های زیست محیطی است .

اسلامی با اشاره  به کاهش میزان بارندگی اظهار داشت : در حال حاضر میزان آب در دسترس ایران به 110 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است .

وی کاهش کمی و کیفی منابع آب زیر زمینی،عدم توزیع یکنواخت زمانی و مکانی بارش،افزایش جمعیت و افزایش سرانه مصرف آب در کشور

مصرف غیر بهینه و عدم مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و شهری، واقعی نبودن قیمت آب (نیاز به سازماندهی بازار آب) ، تغییرات اقلیمی و خشکسالی را از دلایل بحران آب در ایران برشمرد .

وی به تشریح وضعیت بارندگی در کشور پرداخت و میزان بارندگی در استان یزد را 93.5میلی متر در سال و در شهر یزد را 60 میلی متر در سال عنوان کرد .

مدیر عامل شرکت آبفا در ادامه میزان مصرف منابع آب زیرزمینی استان در چند سال اخیر ، منابع آبی  شهرهای  استان ، میزان آب شرب انتقالی در ده سال اخیر و میانگین EC  منابع تامین آب شرب استان را تشریح نمود .

علی اسلامی در پایان  ، مدیریت مصرف آب در استان را بسیار با اهمیت برشمرد و اقدامات فرهنگی انجام شده توسط شرکت آبفا را تشریح کرد . 

اولین گردهمایی تخصصی مدیریت آب در مناطق خشک ، توسط توسط دانشگاه یزد در محل تالار اندیشه و  با حضور اساتید دانشگاه و مدیران عامل آب منطقه ای ، آب و فاضلاب ، جهاد کشاورزی و .... برگزارشد 

کد خبر: 448
  تاریخ خبر : 1396/09/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/09/28
 روابط عمومی
 900