گزارش تصویری

دیدار مدیرعامل شرکت آبفا با امام جمعه و فرماندار شهرستان اردکان

مدیر عامل شرکت آبفا به همراه جمعی از مدیران این شرکت با امام جمعه ، فرماندار،شهردار و اعضای شورای شهر اردکان در خصوص وضعیت آب این شهرستان دیدار نمود .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد  در دیدار با امام جمعه و  تعدادی از مسئولان شهرستان اردکان گفت : اردکان در بین شهرهای استان وضعیت خاص تری دارد دلیل آن هم این است که هم منابع بسیار محدودی دارد ، هم این منابع محدود با چالش هایی مواجه هستند .

علی اسلامی خاطرنشان کرد : در اردکان ، محدوده ای که واقعاً بتوان  برای آن منابع جدیدی مد نظر قرار داد بسیار کم است ،

اسلامی در خصوص ظرفیت محدود  آب انتقالی  اظهارداشت : در سنوات اخیر به دلیل کاهش بارندگی یا حداقل ثابت ماندن وضعیت بارندگی  ، میزان آ بی که به استان انتقال داده می شود ، افزایش نداشته و یک عدد ثابتی بوده است .

وی افزود : توزیع آب انتقالی بر اساس جدولی است که در حوزه ی معاونت عمرانی استانداری ، در سنوات قبل برنامه ریزی شده و به همان شکل هم توزیع می شود .

وی ادامه داد : در تابستان به دلیل این که وضعیت آب شهر اردکان  یک وضعیت خاص هست به طور معمول درصد بیش تری که در حقیقت عدد بزرگی هم نیست ، نسبت به آن سهمیه ای که تعیین شده در اختیار شهر اردکان قرار می گیرد .

مدیر عامل شرکت آبفا افزود :  واقعیت این است که با توجه به میزان بارندگی سال جدید و تهدیداتی که به طور طبیعی هر خط انتقالی اعم از آب ،برق و یا گاز را تهدید می کند ممکن است در کوتاه مدت یا کمی بلند مدت آب قطع شود .

علی اسلامی در ادامه یادآور شد : مردم توقع دارند مدیرانشان نسبت به نیاز های آن ها برنامه ریزی داشته تا در زمان بحران راه حل مناسبی را ارائه نمایند .

اسلامی اظهارداشت : با توجه به این که در تابستان سال آتی ممکن است در تامین آب شرب دچار مشکل و چالش بشویم باید به کمک هم دیگر برنامه ریز ی کنیم چرا که آب ، برق ، بهداشت و ...نیاز های ضروری است و وظیفه مسئولین هست که به هر شکل ممکن آن ها را تامین کنند .

وی در بحث تامین آب اردکان گفت : در حال حاضر 4 آب شیرین کن  با مجموع تامین 210 متر مکعب آب  در شبانه روز در اردکان داریم  که این میزان را با افزایش تعداد آب شیرین کن به   500 متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهیم داد . 

وی افزود : شرکت آبفا هم چنین در جهت رفع نیاز مردم آمادگی دارد تعداد ایستگاهای برداشت آب در سطح اردکان را افزایش و در صورت مساعدت و همکاری شهرداری ، لوله گذاری شبکه دوم برای ایستگاه های برداشت آب شرب در این شهرستان را انجام دهد  .

مدیر عامل آبفا در پایان گفت : واقعیت این است که  برای تامین آب در بلند مدت باید یک فکر اساسی شود چرا که جمعیت و نیازها در حال افزایش است و وضعیت بارندگی در کشور و در استان ما سال به سال کاهش و روند نزولی داشته است.

 

کد خبر: 458
  تاریخ خبر : 1396/11/04
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/11/04
 روابط عمومی
 841