گزارش تصویری

پیام عیدانه وزیر نیرو خطاب به همکاران صنعت آب و برق؛

به نوروزی در حکمرانی و مدیریت منابع آب و انرژی نیازمندیم

وزیر نیرو در پیام عیدانه خطاب به همکاران صنعت آب و برق، عرصه حکمرانی و مدیریت منابع آب و انرژی و نیز سایر منابع محیط‌زیستی مرتبط را نیازمند تغییرهای نوروزی عنوان کرد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :  متن پیام دکتر رضا اردکانیان برای حلول نوروز سال 97 به شرح زیر است:
 
یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبرالیل و النهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

همکاران گرامی
جشن نوروز، ستایش «زیبایی تغییر» است. جهانِِ بدون تغییر، بوی کهنگی می‌گیرد و از پس برآوردن نیازهای آدمی برنمی‌آید. هر نوروز یادآور نیاز به تغییر است، تغییری که چون بهار، رویش، زندگی، پایداری و امید را در جهان جلوه‌گر سازد.
همکاران ارجمندم در وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه، عرصه حکمرانی و مدیریت منابع آب و انرژی و نیز سایر منابع محیط‌زیستی مرتبط نیازمند تغییرهای نوروزی است؛ تغییرهایی که امید برانگیزند، سبزی بیافرینند، اعتماد بسازند و چشم‌اندازی روشن پیش چشم نسل امروز و فردای این سرزمین بگشایند. طبیعت نیز همراه شده و ما را به اصلاحات و تغییرات درست فرامی‌خواند.
سال‌ها به بدمصرفی در استفاده از منابع آب و انرژی خو کرده‌ایم و این امر زمستان سردی را بر حفاظت از منابع محیط‌زیستی ایران عزیز حاکم کرده است. ما به نوروزی در حکمرانی و مدیریت منابع آب و انرژی نیازمندیم. نوروز منابع آب و انرژی این سرزمین با ایده‌های جدید، دست کشیدن از شیوه‌های کهنه و نادرست، دور شدن از بخشی‌نگری‌ها، همکاری درون‌سازمانی و بین‌سازمانی، تأکید بر مدیریت توأمان تأمین و مصرف منابع و جلب مشارکت همه ذی‌نفعان این حوزه رخ می‌دهد. ما همه با هم گام در این راه نهاده‌ایم و به همراهی یکدیگر امیدواریم؛ همه مردم ایران و بیشتر از همه، مسئولان و مدیران سایر سازمان‌ها را به همراهی و مشارکت دعوت می‌کنیم.
سال 1397 برای ما مملو از فرصت‌ها و چالش‌ها خواهد بود. ما باید به کمک یکدیگر بر چالش‌های ناشی از سال‌ها بدمصرفی فائق آییم و هم‌زمان اصلاحات کوچک و بزرگی در مدیریت این منابع را پیش ببریم. من به فرد فرد کارکنان وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه هم‌چون انسان‌هایی توانمند، علاقمند میهن و امیدوار به ساختنِ آینده‌ای پایدار می‌نگرم و اطمینان دارم در کنار یکدیگر قادر خواهیم بود بار سنگینی را که بر دوش گرفته‌ایم به مقصد برسانیم. ما امیدوارانه تلاش خواهیم کرد، از فرصت‌ها – حتی اگر کم‌آبی باشد – بهره ببریم، چالش‌ها را فرصت‌هایی برای بازنگری و بازاندیشی در سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود قرار خواهیم داد و با عزم و اراده جمعی، همه مردم ایران را در ساختن ایرانی آبادتر و پایدارتر، با مردمانی مرفه‌تر و شادمان‌تر شریک خواهیم ساخت. ما فرزندان ایرانیانی هستیم که هزاران سال در این سرزمین، هم‌زیست با کم‌آبی، تمدنی بزرگ ساختند و همانند ایشان می‌توانیم با نگرشی واقع‌بینانه و با توکل بر خداوند متعال و به‌کارگیری عقل و علم، بر چالش‌ها غلبه کرده و سرزمینی زیست‌پذیرتر و توسعه‌یافته‌تر بسازیم.
سال نو بر همه شما مبارک. سالی پر از سلامتی، موفقیت، زیبایی، همکاری، اعتماد و صلح برای شما آرزومندم. آرزو می‌کنم در هر جای این سرزمین عزیز که به خدمت مشغول هستید، زندگی‌تان قرین شادمانی و زیبایی باشد.
                                                                                                                                     رضا اردکانیان  

کد خبر: 475
  تاریخ خبر : 1396/12/28
 روابط عمومی
 772