گزارش تصویری

یزد،کم ترین میزان هدر رفت آب در سطح کشور را دارد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفا گفت : کل آب به حساب نیامده آبفای یزد ، 16 درصد می باشد که این میزان از جمله کم ترین مقدار در سطح کشور می باشد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : سیاوش پاکدل اظهارداشت : کمبود منابع آب زیرزمینی، بحران های  ناشی از خشکسالی های شدید و پیاپی ،کاهش شدید کیفیت و کمیت منابع آب زیرزمینی و ... از دلایل  توجه شرکت آب و فاضلاب استان  یزد به بحث مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد  در طی دهه گذشته می باشد   .

پاکدل خاطرنشان کرد : شرکت آب و فاضلاب استان یزد برای جلوگیری از هدرروی آب ، اقدام موثری از قبیل اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده- زون بندی و مدیریت فشار درشبکه- نشت یابی در شبکه های توزیع نصب شیرهای کنترلی از قبیل شیرهای فشار شکن و گلوب –تست تمامی کنتورهای نو خریداری شده و...  انجام داده است که موجب گردیده میزان هدررفت واقعی  آب در شبکه توزیع به حدود 9.5 درصد کاهش یابد . کل آب بحساب نیامده شرکت شامل هدررفت واقعی و ظاهری  نیز در سال 96 به میزان 16 درصد بوده که در شمار رتبه های برتر کشوری می باشد.  

وی با اشاره به اهمیت بحث مدیریت مصرف آب در زمینه کاهش هدررفت افزود : شرکت آب و فاضلاب استان یزد به عنوان یکی از اولین شرکت های آب و فاضلاب سراسر کشور از سال 85 تاکنون نسبت به نصب سایه بان کولر و ادوات و شیرآلات کاهنده مصرف شامل شیرهای الکترونیکی، شیرالات اهرمی ،سردوش کاهنده مصرف ،فلاش تانک های کم مصرف ،شیرهای پدالی به صورت مداوم  در مدارس مساجد ، ادارات ، دستگاه ها ، بیمارستانها مراکز عمومی و آموزشی اقدام نموده است .

مدیر دفتر مدیریت مصرف یکی دیگر از راه کارهای اساسی در راستای کاهش هدررفت را مدیریت مصرف توسط شهروندان نام برد و اظهار داشت : شهروندان استان یزد  می توانند  با باور به کمبود آب و اثر بخش بودن هر گونه اقدامات توسط آن ها در زمینه مدیریت مصرف از جمله جلوگیری از مصرف های غیر ضروری ،استفاده از لوازم کاهنده مصرف ، نصب سایبان برروی کولر ابی و ... این شرکت را در راستای کاهش هر چه بیش تر هدررفت آب و تامین پایدار اب شرب و بهداشت یاری نمایند .

 

کد خبر: 510
  تاریخ خبر : 1397/05/03
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 691