گزارش تصویری

بازدید معاون آب و آبفا وزارت نیرو از تصفیه خانه فاضلاب یزد

عباس سروش معاون آب و آبفای وزارت نیرو به همراه جمعی از مدیران صنعت آب استان ، از تصفیه خانه فاضلاب یزد ، پروژه بزرگ تصفیه خانه تکمیلی کوثر و ایستگاه های پمپاژ مخازن شهنه بازدیدکرد.

https://www.abfayazd.ir/uploaded_files/DCMS/wysiwyg/files/11.gifبه گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : معاون آب و آبفای وزارت نیرو  در این بازدید از تصفیه خانه فاضلاب لجن فعال ( sbr ) ، وتلند طبیعی ، سیستم برکه تثبیت و فضای سبز ایجاد شده به مساحت 200 هکتار دیدن کرد .

تصفیه خانه فاضلاب یزد  در دو فاز اجرا شده که فاز اول به روش برکه تثبیت بوده و جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر در شهر یزد را تحت پوشش قرار داده و فاز دوم به روش لجن فعال(SBR)  می باشد .

روش لجن فعال(SBR)  یکی از روش های پیشرفته تصفیه فاضلاب بوده که از پساب خروجی آن با توجه به کیفیت بالا می توان علاوه بر آبیاری اراضی کشاورزی بخشی از آب مورد نیاز برخی صنایع را نیز تامین نمود .

تصفیه خانه فاضلاب لجن فعال با دبی افق طرح به میزان 375 لیتر در ثانیه ، جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد .

عباس سروش در ادامه از پروژه بزرگ تصفیه خانه تکمیلی کوثر که توسط موسسه کوثر با آخرین تکنولوژی های روز دنیا برای اولین بار در کشور ساخته شده و مراحل پایانی خود را می گذارند بازدید نمود .

این تصفیه خانه بهمن ماه امسال افتتاح و قادر است پساب شهر یزد را با بالاترین کیفیت تصفیه و با انتقال 25 کیلومتر به بالا دست شهر جهت آبیاری فضای سبز مجتمع کاریزلند و تغذیه به سفره های زیر زمینی استفاده شود .

قابل ذکر است : مجتمع کاریزلند 4 سال است با تصفیه موقت و سیستم هوشمند به صورت قطره ای آبیاری می شود.

کد خبر: 550
  تاریخ خبر : 1397/08/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 998