گزارش تصویری

برگزاری دهمین جشنواره نخستین واژه " آب " در استان یزد

دهمین جشنواره نخستین واژه با حضور رییس سازمان دانش آموزی ، مدیران استانی و جمعی از دانش آموزان مقطع اول ابتدایی در کانون ام ابیها شهر یزد برگزار شد .

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت : با توجه به این که واژه آب اولین واژه ایست که دانش آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا می گیرند ،ضروری است دانش آموزان  هم زمان با آموختن واژه ی آب  ، فرهنگ صحیح صرفه جویی را  آموزش ببینند تا این فرهنگ از کودکی در آن ها نهادینه شود.

محمد حسین شرعیاتی اظهار داشت : با توجه به استمرار کمبود آب در استان یزد حفاظت از منابع آب برای نسل های آینده حائز اهمیت است و دانش آموزان باید از کودکی با اهمیت آب و صرفه جویی در مصرف آن آشنا شوند تا بتوانند در آینده رفتارشان را مطابق با شرایط محیط سازگار سازند .

شرعیاتی با اشاره به تاثیر نمایش و تصویر بر ذهن کودکان افزود : در این جشنواره سعی شد با برگزاری برنامه های شاد و مهیج کودکان را با راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب آشنا و آن را یک الزام برای خود و اطرافیانشان بدانند .

وی خاطرنشان کرد : همزمان با اجرای این جشن ، کار ت هایی تحت عنوان آب بان در اختیار کودکان قرارداده شد تا آن ها به عنوان حامیان کوچک آب ، ضرورت صرفه جویی را در بین دوستان و خانواده ترویج دهند .

مدیر روابط عمومی یادآور شد : در نظر داریم این جشنواره را به طور مستمر با حضور دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس سطح استان برگزار نماییم .

 

کد خبر: 556
  تاریخ خبر : 1397/08/24
 روابط عمومی
 653