گزارش تصویری

دیدار سرپرست شرکت آبفای یزد با امام جمعه اردکان

سرپرست شرکت آبفای استان یزد در نشستی با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : دکتر محمد فاتحی در این دیدار در خصوص تامین آب شرب اردکان گفت : خوشبختانه در حال حاضر این شهر دارای35 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب می باشد و با تامین اعتبار مورد نیاز ، 10 هزارمترمکعب دیگر وارد مدار خواهد شد تا در مواقع ضروری بتوانیم آب شرب شهر را برای ساعت های زیادتر تامین کنیم .

فاتحی با اشاره به گرمی هوا و افزایش مصرف آب توسط شهروندان اظهارداشت : فرهنگ سازی یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که باید انجام شود تا مردم بیش تر به بحث مدریت مصرف توجه داشته باشند .

وی در ادامه از امام جمعه درخواست کرد تا در راستای فرهنگ سازی توصیه های لازم را در خصوص ضرورت مدیریت مصرف به شهروندان ارائه دهند .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به زیرساخت های خوبی که در اردکان اجرا شده و با همراهی شما و مسئولان باید موانع برداشته شود تا زمینه ی مناسب برای تامین آب شرب با کیفیت مطلوب تر و هم چنین استفاده از شبکه فاضلاب فراهم شود .

دکتر فاتحی در ادامه در خصوص تصفیه خانه فاضلاب شهر اردکان گفت : این تصفیه خانه با بهترین مصالح و تجهیزات به روز ساخته شده و دارای کمترین مشکل زیست محیطی و آلودگی می باشد و پساب حاصله از آن در حد استاندارد کامل بلکه بیش تر می باشد .

فاتحی در ادامه با توجه به این که سرمایه ی خوبی در زمینه سیستم جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب فراهم شده است افزود : باید با کمک شما فرهنگ سازی درست در خصوص مزایای استفاده از شبکه جمع آوری فاضلاب شهری صورت گیرد و شهروندان نسبت به این موضوع اگاه شوند  .

سرپرست شرکت آبفای یزد با اشاره به ضرورت استفاده از تصفیه خانه فاضلاب بیان کرد : افزایش روز افزون جمعیت اردکان باعث آلودگی سفره های آب زیرزمینی می شود .

فاتحی گفت : در راستای حفظ محیط زیست پساب حاصله از صنایع باید تصفیه شود و این نیاز به فرهنگ سازی دارد و مردم باید در جریان این امور قرار بگیرند .

در ادامه ی این نشست مخلصی مدیر امور آبفای اردکان توضیحاتی را در خصوص چگونگی تامین آب شرب اردکان و هم چنین پروژه های در حال اجرای این شهرستان گزارش داد .

حجت‌الاسلام‌ سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در این نشست گفت : مردم اردکان انتظار دارند کیفیت آب شرب این شهرستان با شهرستان های اطراف یکسان باشد و آب به گونه ای سهمیه بندی شود که تمام شهروندان محله های مختلف از آب با کیفیت خوب بهره مند شوند تا عدالت برقرار شود .

امام جمعه اردکان مدیریت مصرف و استفاده درست از آب را وظیفه ی خود و تمام مردم دانست و اظهارداشت : در قرآن و احادیث معصومین تاکید زیادی بر امر صرفه جویی شده است و اسلام در این خصوص خیلی آسان گرفته حتی در مصرف آب وضو و غسل تاکید بر صرفه جویی شده است .

کد خبر: 675
  تاریخ خبر : 1398/05/14
 روابط عمومی
 584