گزارش تصویری

سرپرست شرکت آّبفای استان یزد

صرفه‌جویی ۲۰ درصدی آب در یزد ، ۱۰۰هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند

سرپرست آّبفا استان یزد با بیان اینکه صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب یزد امکان آبرسانی به ۲۰ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط یزد را فراهم می‌کند گفت: این اقدام سبب ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : محمد فاتحی با حضور در هفتمین همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب اظهار داشت: آب شرب 21 شهر و نزدیک به 1200 روستا در استان یزد که جمعیت نزدیک به یک میلیون و 200 هزار نفر را در خود جا داده، از طریق خط انتقال آب به استان و 560 حلقه چاه تامین می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: تقریبا از یکصد میلیون متر مکعب مصرف آب شرب یزد نزدیک به 50 درصد از طریق آب انتقالی تامین می‌شود اما به دلیل خشکسالی‌های اخیر، حدود 80 منبع آبی یزد خشک و 110 منبع هم در آستانه خشکی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این امر سبب شده که تامین آب شرب استان دچار مشکل باشد و نزدیک به 300 روستای یزد آب شرب خود را به صورت سیار دریافت می‌کنند.

دکتر فاتحی گفت: این امر در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد هم تاثیر سوئی گذاشته به صورتی که تعداد بسیاری پرونده واحدهای کوچک و متوسط که تقاضای تامین آب دارند در استان بلاتکلیف قرار گرفته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ فرهنگی بسیار غنی است گفت: بانوان نقش کلیدی در بنیان خانواده و اجتماع دارند و اگر با توجه بیشتر به فرهنگ مدیریت مصرف داشته باشیم می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت چشم‌انداز روشنی برای استان خود رقم بزنیم.

وی عنوان کرد: به راحتی می‌توانیم با روش‌های کم هزینه مانند به کارگیری لوازم کاهنده مصرف، نزدیک به 20 درصد آب شرب را ذخیره کنیم، این 20 درصد به معنی 20 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در حوزه آب شرب استان یزد است.

فاتحی افزود: این میزان آب، جوابگوی نزدیک به 20 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط است که تقریبا با تامین آب شرب این واحدها، حدود یکصد هزار فرصت شغلی در استان یزد ایجاد می‌کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: علاوه بر این فرصت شغلی، نزدیک به 600 میلیارد ریال صرفه‌جویی در استان هم به وجود می‌آید، اظهار امیدواری کرد که با مدیریت مصرف و صرفه‌جویی بیشتر، آینده‌ای خوب برای استان یزد رقم بخورد.

کد خبر: 701
  تاریخ خبر : 1398/06/30
 روابط عمومی
 575