گزارش تصویری

با حضور مدیرکل تحقیقات، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آ ب و فاضلاب کشور

جلسه کمیته تحقیقات آبفای یزد برگزار شد

جلسه کمیته تحقیقات شرکت آبفا یزد با حضور مدیرکل و معاونت دفتر تحقیقات ، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ، رییس گروه دفتر تحقیقات شرکت مهندسی ، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای ،سرپرست شرکت آبفا و اعضای کمیته تحقیقات این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد، در این جلسه دکتر سیاحی اظهار کرد: فعالیت شرکت های آب و فاضلاب از اهمیت به سزایی برخوردار است و هیچ خدمتی را نمی توان پیدا کرد که از اهمیت بیش تر ی نسبت به آن برخوردار باشد .

سیاحی ، موتور اقتصادی کشور را تحقیق و پژوهش دانست و گفت : باید پروژه های تاثیر گذار در حل مشکلات کمی و کیفی داشته باشیم و  انجام آزمون و خطا در اجرای پروژه ها جایز نیست .

وی افزود  : تحقیقات به هر شکلی مطلوب نیست و باید بتواند در جهت مشخصی به کارافتد و نباید تحقیقاتی انجام شود که به دلیل نداشتن  قابلیت اجرایی بایگانی شود .

وی انجام پروژه های تاثیر گذار در راستای موضوعات آب و فاضلاب را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد : اگر هزینه ای می شود باید رضایت مندی شهروندان را به همراه داشته باشد .

مدیرکل تحقیقات ، توسعه فناوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آبفای کشور  در پایان تاکید کرد : خط مقدم ما باید ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در پرسنل باشد .

سیاحی هم چنین با اشاره به توانایی های پرسنل شرکت آبفای یزد در زمینه تحقیقات بیان نمود :  طرح های خوبی در جهت رفع مشکلات و چالش های استان توسط این شرکت ارائه گردیده است .

وی در پایان استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و استارت آپ  در اجرای پروژه های تحقیقاتی را حائز اهمیت دانست .

در ادامه این جلسه سرپرست شرکت آبفای استان یزد با بیان این که استان یزد دارای پتانسیل های علمی خوبی است اظهارداشت :  خوشبختانه ما توانستیم از این پتانسیل ها برای برون رفت از مشکلات خاصی که این صنعت با آن دست و پنجه نرم می کند استفاده کنیم .

دکتر فاتحی استفاده از ظرفیت های علمی در زمینه فاضلاب را جزء کارهای دارای اولویت معرفی کرد و افزود : در این زمینه هم شرکت ما از ظرفیت های علمی استفاده کرده و کارهای پژوهشی را انجام داده است .

در این جلسه 3 پروژه تحقیقاتی در حوزه آب و فاضلاب شهری توسط محققین طرح ارائه شد و از نمایندگان ناظرین فنی ، اجرایی و پژوهشگران  ، با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

همچنین در ادامه این برنامه، مدیرکل تحقیقات، توسعه فنآوری و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و هیات همراه از پروژه تصفیه فاضلاب خوابگاه دانشگاه یزد و هم چنین سیستم تصفیه آب خاکستری استخر 22 بهمن با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان بازدید بعمل آوردند.

کد خبر: 718
  تاریخ خبر : 1398/08/04
 روابط عمومی
 722