گزارش تصویری

عملیات آبرسانی به 266 روستای استان یزد با حضور وزیر نیرو آغاز شد

همزمان با سفررئیس‌جمهور به استان یزد، عملیات اجرای طرح آب‌رسانی به 266 روستای استان یزد در قالب پویش «الف ب ایران» در ارتباط تصویری با رئیس جمهور و با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : وزیر نیرو با بیان این که هدف مشترک همه ما رفاه و امنیت خاطر مردم است گفت : امروز روز مهمی است به جهتی که وزارت نیرو در ایستگاه 5 از پویش الف ب ایران در استان یزد با دستور ریاست جمهور طرح هایی را که وعده داده است افتتاح کرده و آبرسانی به 266 روستا را کلنگ زنی می کند .

رضا اردکانیان اظهارداشت : ما از نیمه اول مهر پویشی را تحت عنوان هر هفته الف ب ایران اغاز کردیم که تا پایان سال حدود 227 پروژه مهم آب و برق در 31 استان را افتتاح کنیم البته تا قبل از نیمه مهر هم رواج داشته بعد از پایان سال هم ادامه خواهد داشت دکتر اردکانیان افزود : هدف ما  از اجرای این پویش  این است که مردم عزیز در جریان تلاش مسئولین و خدمات انجام شده قرار بگیرند .

وی خاطرنشان کرد : ما به عنوان وزارت نیرو که مسئول تامین زیر ساخت های کشور هستیم با انجام پروژه های مختلف از جمله ، تولید بیش تر در نیروگاه ها ،تامین آب،سیستم انتقال شبکه توزیع ،احداث شبکه ابرسانی،احداث تصفیه خانه فاضلاب و ... به دنیا نشان خواهیم داد نه تنها این تحریم ها و فشارها ما را منصرف از فعالیت ها نخواهد کرد بلکه مهم تر به دنبال تداوم آهنگ رشد و توسعه کشور هستیم .

وی افزود : در حال حاضر ما تمام تلاشمان را برای خاتمه دادن به این سیر به کار می گیریم و از پی این تحریم ها دنیای شکوفاتری شکوفا خواهد شد .

دکتر اردکانیان ادامه داد : ما در صنعت گسترده برق ، گاز و آب شاهد تحولات عظیمی هستیم آن گونه که در بحث آب ،ریاست جمهور در دیدار با مردم یزد خبر خوش تامین آب دراز مدت برای استان یزد را اعلام کرد .

وی اظهارداشت : تحول عظیمی که در بحث کاهش هزینه های شیرین سازی آب رخ داده است و ما را به نقطه اطمینانی میرساند تا با شرط خوش مصرف بودن که شرط لازم و پایه ای است مشکل کمبود آب برای نسل های آینده را نداشته باشیم .

وزیر نیرو افزود : پروژه آبرسانی به 266 روستای یزد یکی از مهم ترین پروه ها است  که با فایناس داخلی و با مشارکت بخش خصوصی  همزمان 266 روستا با جمعیت بالغ بر 121 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد .

اردکانیان تصریح کرد: تا سال 92 با همه تلاش‌هایی که شده بود، 900 هزار نفر از هموطنان روستایی ایران از نعمت آب شرب پایدار برخوردار بودند ولی از 92 تا به امروز، 10 هزار و 336 روستای ما به شبکه آبرسانی متصل شده و تعداد کل روستاییان برخوردار از این نعمت از 6 میلیون نفر گذشته است.

در ادامه این مراسم محمد فاتحی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خاطرنشان کرد : اکنون 30 مجتمع ابرسانی در روستاهای استان در دست اجرا است و با پیگیری های صورت گرفته عملیات ابرسانی به 266 روستای استان نیز توسط وزیر نیرو افتتاح شد.

دکتر فاتحی گفت : این عملیات با اعتبار 3550 میلیارد ریال ،21 باب مخزن ذخیره آب شرب، 190کیلومتر خط انتقال،11 باب ایستگاه پمپاژ، 221 روستا و شهر نیر از شهرستان تفت، 43 روستا از شهرستان مهریز و یک روستا از شهرستان میبد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد :  همچنین در جریان این سفر مجتمع آبرسانی به روستاهای ساغند و مغستان در شهرستان اردکان به بهره‌برداری رسید که این طرح نیز شامل  25 کیلومتر خط انتقال،  سه باب مخزن ذخیره آب و  سه باب ایستگاه پمپاژ است.

این مسئول در این باره یادآور شد: این طرح با اعتبار 137 میلیارد ریال، سه روستا با جمعیت کل 402 نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی بهره برداری از سیستم بازچرخانی آب خاکستری ورزشگاه 22 بهمن را از دیگر پروژه های بهره بردای شده در جریان این سفر عنوان کرد و افزود : این پروژه با حجم پنج میلیون لیتر در سال و با اعتبار 300 میلیون تومان به بهره برداری رسید .

کد خبر: 723
  تاریخ خبر : 1398/08/20
 روابط عمومی
 955