گزارش تصویری

مدیر عامل شرکت آبفا گفت:

افزایش 19 درصدی مصرف آب دراستان یزد نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از افزایش 19 درصدی میزان مصرف آب در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان یزد خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت در نشست با فرماندار مهریز ، با اشاره به ضرورت بحث مدیریت مصرف گفت : برای مقابله با مشکل کم آبی و افزایش فرهنگ مدیریت مصرف ، لازم است فرمانداری ، شهرداری و دیگر ادارات همکاری و هماهنگی لازم را با این شرکت داشته باشند.

ریاضتی اظهارداشت : با توجه به تعداد زیاد روستاهای تحت تاثیر خشکسالی در این شهرستان ، نیازمند همکاری دستگاه های شهرستان در راستای تامین تانکرهای آب رسان ثابت و سیار می باشیم

وی با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم کاهنده مصرف و تاثیر آن در بحث مدیریت مصرف خاطرنشان کرد : ضروری است تا قبل از فرا رسیدن فصل تابستان،تمامی ادارات به لوازم کاهنده از قبیل پرلاتور و سایبان کولر مجهز شوند.

وی وجود انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان و هدررفت آب به دلیل شکستگی شبکه آبرسانی در پی فعالیت پیمانکاران شرکت گاز را از مشکلات این شهرستان عنوان کرد که باید اقدامات لازم در راستای رفع آن صورت گیرد .

مدیر امور آبفای مهریز نیز در این نشست با اشاره به وضعیت کمبود آب در این شهرستان گفت : ما علاوه بر کم آبی با مشکلاتی از قبیل کمبود منابع آب داخلی و کمبود تانکر آب ثابت جهت آبرسانی به مشترکین مواجه هستیم .

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا در این نشست اظهار داشت : تمام نیاز آبی شهرستان 250 لیتر بر ثانیه می باشد که منابع موجود تنها توان تولید 170 لیتر بر ثانیه آب را دارا می باشد .

علمدار افزود : با وجود این شرایط سخت کم آبی  شرکت آبفا سعی دارد تا حد امکان با بحث جیره بندی آب در شهرستان مواجه نشود که این امر همکاری کامل مردم شریف را می طلبد .

 

کد خبر: 943
  تاریخ خبر : 1400/01/31
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/01/31
 روابط عمومی
 975