گزارش تصویری

کسب مقام اول در ارزیابی فرهنگی وزارت نیرو توسط شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد

شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان یزد در ارزیابی فعالیت های فرهنگی و دینی وزارت نیرو در میان شرکت های آب و فاضلاب و برق سراسر کشور رتبه اول را کسب کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی در مراسم تجلیل از مدیران عامل و دبیران فرهنگی و دینی صنعت آب و برق یزد ، ضمن  تبریک میلاد امام رضا(ع)  با بیان حدیثی از ایشان گفت : کار نیک و تلاش در عبادت را به امید عشق به آل پیامبر رها نکنید و کار و تلاش بدون محبت  به اهل  بیت  و آل پیامبر هم ثمر بخش نیست و هم محبت به اهل بیت وهم عمل صالح باید در کنار هم انجام شود .

حجت الاسلام والمسلمین یزدان پرست با شاره به این که سال گذشته مسابقات سراسری قرآنی وزارت نیرو به میزبانی و حمایت  صنعت آب و برق استان یزد به بهترین  شکل  برگزار شد اظهار داشت :  شورای فرهنگی  صنعت آب و برق استان یزد  در ارزیابی فرهنگی استانی وزارت نیرو  از بین تمام استان های کشور  مقام اول را کسب نموده است .

وی  ادامه داد : در این ارزیابی که طبق ده برنامه ابلاغی امور فرهنگی وزارت نیرو صورت گرفته است  ، استان های برتر انتخاب که در سال گذشته استان یزد مقام اول ، استان مرکزی مقام دوم و استان سمنان در این ارزیابی ها مقام سوم را  کسب نموده اند .

وی  با اشاره به بیانات  حضرت محمد (ص) در مورد خادمان قرآن گفت :   حضرت محمد می فرمایند : وقتی قرآن قرائت می شود درهای رحمت الهی بر روی انسانها باز می شود.

وی افزود  : باید از قرآن فیض ببریم چراکه مستقیماً کلام خداست  و کلام خدا و قرآن ،نور آفرین و نورانی بخش است و زمانی که قاری قرآن به تلاوت قرآن  می پردازد ملائکه اورا  تا روز قیامت تسبیح می گویند.

مشاور وزیر نیرو در  امور فرهنگی و دینی بیان کرد :  بهترین بندگان در محضر الهی بعد از پیامبران و دانشمندان الهی ، حاملان قرآن هستند کسانی که  در عرصه  قر آنی تلاش می کنند  و قرآن را از مهجور ماندن حفظ می نمایند .

وی اعلام کرد : اکنون با عنایت خداوند قاریان زیادی از قشر تحصیل کرده در سطح بین الملل حضور دارندو در صنعت آب و برق  کشور حدود 500 نفر قاری در سطح عالی و جود دارد .

درادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی  امام جمعه بخش مرکزی یزد طی سخنانی از تلاش های صنعت آب و برق استان به خاطر  خدمات بی منت ، سلامت در کار و نیروهای خدوم قدردانی نمود و افزود: صنعت آب و برق استان دوجلوه از تجلی گاه نعمت های بهشتی هستند هم آب و هم نور که همه به خاطر این دونعمت به بهشت علاقه مندند چراکه هیچگونه ظلمت و تیرگی وجودندارد.

 امام جمعه بخش مرکزی یزد  ادامه داد : صنعت آب و برق استان هم در حیات و هم در هدایت مردم نقش اساسی ایفا می نمایند.

وی افزود : استان یزد مسیر هجرت امام رضا (ع) از مدینه به خراسان بوده و به برکت قدوم ایشان است که استان یزد در امور فرهنگی خوش می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی ابراز داشت:  صنعت آب و برق استان صنعت برجسته ای است که باوجود  محدودیت منابع آبی، فعالیت های چشم گیری نسبت به سایر استانها ی کشور داشته اند و ما امیدواریم مسئولین کشوری  توجه ویژه ای به این استان داشته باشند .

 هم چنین علی اسلامی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و رئیس انسجام بخشی  مدیران عامل  صنعت آب و برق استان یزد طی سخنانی  بیان نمود : کسب مقام اول در ارزیابی فرهنگی استانی وزارت نیرو توسط شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد  باعث افتخار استان است ، هر چند کسب این مقام نه از لحاظ  مادی بلکه  از لحاظ معنوی  در یک فعالیت فرهنگی ارزشمند می باشد.

 علی اسلامی  افزود :  صنعت آب وبرق تأمین کننده حیاتی ترین نیازهای امروز کشور  است که ارائه خدمات شایسته نیاز به فرهنگ فاخردارد و فرهنگ فاخر نیاز به اخلاق کار گذاری صحیح دارد  .

وی با توجه به فرمایشات حضرت علی (ع) به مالک اشتر که وجود یک مدیر و کارمند باید لبریز از محبت به مردم باشد  و در عمل  آن را نشان دهد  اظهار داشت: همه ی مدیران و کارکنان  صنعت آب و برق  به خصوص در استان یزد عشق  خدمت به مردم دارند 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری در مورد کمبود منابع آبی در استان یزد ابراز داشت : در حوزه آب استان یزد از لحاظ منابع آبی بسیار فقیر می باشد و مسئولین استانی و کشوری باید تدبیری بیاندیشند و توجه بیشتری نمایند .

وی ادامه داد : باتوجه به شرایط موجود  تمام تلاش خود را نموده ایم تا آب را با کیفیت بالا و به صورت مستمر و متداوم  در اختیار مردم قرار دهیم و این بیان کننده روحیه خدمتگذاری به مردم است که امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای آنها باشیم و این خدمت مورد قبول خداوند واقع شود.

رئیس انسجام بخشی  مدیران عامل  صنعت آب و برق استان یزد افزود : خدمت صادقانه و خالصانه با توجه به این خدمات ارزشمند موجب می شود تا نگاه مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی  متفاوت باشد.

در پایان این همایش با اهداء لوحی صادره از سوی وزیر نیرو و هم چنین مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دینی از مدیران عامل و دبیران شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان یزد تجلیل شد .

 

کد خبر: 389
  تاریخ خبر : 1396/05/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1396/05/15
 روابط عمومی
 1133