گزارش تصویری

تبیین وظایف کمیته های نظام آراستگی (5S) درآبفای یزد

دبیر کمیته نظام آراستگی آبفا اعلام کرد : با فعال شدن سه کمیته در حوزه نظام آراستگی ضمن بازنگری در نظام آراستگی استقرار یافته ( در سالیان گذشته ) شاهد ارتقاء کارآیی ، افزایش بهره وری ، بهبود مستمر ، همسویی با سیستم های مدیریتی جدید و افزایش رضایت ذینفعان خواهیم بود .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : نعیمه خضری با اشاره به مزایای اجرای نظام آراستگی در سیستم افزود :  با اجرای این نظام ، امکان ایجاد یک نظم فراگیر ، زیباسازی محیط کار ، فراهم شدن شرایط لذت بردن از کار  ، افزایش سطح ایمنی ، حذف ضایعات ، کاهش خرابی ابزار و اموال در سازمان فراهم می شود .

وی با اشاره به فعالیت سه کمیته راهبری ، راهبردی و اجرایی - فرهنگی از بهمن ماه سال جاری ، خاطر نشان کرد : انتخاب اعضاء کارگروه اجرایی ، چگونگی تشویق کارکنان فعال در زمینه اجرای نظام آراستگی ،   بررسی مشکلات اجرایی ،  ارائه راهکارهای عملیاتی جهت رفع موانع و مشکلات ، بررسی، تصویب و نظارت بر هر گونه اقدام از قبیل تغییر در جانمایی ها و ... از اقدامات کمیته راهبری است .

خضری ، تدوین دستورالعملهای نظام آراستگی ، حصول اطمینان از اجرای مناسب فازهای استقرار و استمرار نظام آراستگی در شرکت رسیدگی به پیشنهادها و مغایرتها در خصوص کیفیت فعالیت ها و نحوه بهبود نظام در هر قسمت ، نظارت بر اجرای کامل نظام آراستگی ، نظارت بر ممیزی های آراستگی توسط تیم ممیزی در مراحل مختلف ، ارایه گزارش جامع از پیشرفت پروژه و مغایرت های احتمالی عملکرد واحدها جهت انعکاس به مدیریت ارشد و کمیته راهبری را از وظایف کمیته راهبردی بر شمرد.

وی ارائه پیشنهادهای اصلاحی در خصوص دستورالعمل های نظام آراستگی ، همکاری و تلاش در جهت ایجاد فرهنگ مناسب آراستگی ، همکاری در خصوص تبلیغات 5s، حصول اطمینان از اجرای مناسب فازهای استقرار و استمرار نظام آراستگی در مجموعه ، اعلام موانع اجرایی در هر یک از مراحل پیگیری و حصول اطمینان از برطرف کردن نقایص شناسایی شده و ... را به عنوان وظایف کمیته اجرایی – فرهنگی بیان کرد.

دبیر کمیته نظام آراستگی اظهار کرد : این کمیته ها به طور مؤثر چابک شدن فرآیندها و کارها ، کاهش زمان انجام کار و هزینه ، برطرف شدن هرگونه نقص احتمالی ، جلوگیری از وجود مواد زائد و ضایعات در محیط، پیشگیری از حوادث شغلی و افزایش کارگروهی را رصد خواهند کرد .

کد خبر: 467
  تاریخ خبر : 1396/12/06
 روابط عمومی
 1285