گزارش تصویری

برگزاری سومین نشست ehss منطقه 2کشوری به میزبانی شرکت آبفای یزد

سومین نشست منطقه ای،محیط زیست،بهداشت ،ایمنی و امور اجتماعی ehss منطقه 2کشوری با حضور مدیر کل بحران استان یزد ،مدیران ایمنی 11 استان و جمعی دیگر از مدیران به میزبانی شرکت آبفای یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی ، سرپرست شرکت آبفای استان یزد در این نشست در خصوص وضعیت آبرسانی استان گفت : شرکت آبفای استان در حال حاضر 17 شهر و 1200 روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.

محمد فاتحی اظهارداشت : اکنون نزدیک به یک میلیون و 200 نفر جمعیت تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد و سالیانه تقریبا 110 میلیون متر مکعب آب شرب در اختیار همشهریان قرار می گیرد.

فاتحی خاطرنشان کرد: اولین عامل مهم برای اجرای مقررات و الزامات سیستم EHSS ایجاد باور و اعتقاد قلبی در مجموعه مدیریتی و همکاران شرکت و هم چنین نگرش مدیریتی مبتنی بر استانداردهای  EHSS می باشد .

وی افزود :  دومین عامل نهادینه شدن فرهنگ حفظ محیط زیست ،بهداشت و ایمنی کار بوده که خوشبختانه در شرکت آبفای استان کارهای خوبی توسط روابط عمومی و دفتر hseدر این زمینه صورت گرفته است .

سرپرست شرکت آبفا بحث آموزش را یکی دیگر از بخش های مهم در اجرای hse دانست و افزود : آموزش کامل دست اندرکاران اجرای پروژه ها اعم از پیمانکاران ، ناظرین ، همکاران و ... صورت گرفته است.

محمد فاتحی افزود : شرکت آبفا در سال جای در زمینه اجرا و ارتقاء اهداف hse برنامه های را تدوین نموده که شاخص ترین آن ها عبارت است از :تهیه فهرستی کامل از مشخصات افراد فعال در تمام بخش ها ی شرکت ، بررسی و کنترل مستندات قراردادهای جاری، الزام ارائه گواهی سلامت ایمنی کار توسط پیمانکاران،تکمیل اقدامات اصلاحی وبررسی مجدد تجهیزات و تاسیسات خارج از مدار ، پیگیری و اجرای مصوبات کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار  ، ارزیابی صلاحیت حرفه ای پیمانکاران در زمینه hse ، توجه ویژه به جذب نیروی انسانی متخصص و کارآمد ، گردآوری و تهیه آیین نامه های مرتبط با ایمنی .

فاتحی بیان کرد : با توجه به ضرورت آگاهی و اشراف مدیران و کارشناسان به الزامات پیشگیرانه بروز حوادث ، کارگاه های آموزشی توجیهی خوب برگزار شده است .

فاتحی در پایان تاکید کرد  :  شرکت آب و فاضلاب یزد با برگزاری دوره های آموزشی، انتشار جزوه های آموزشی در قالب دستورالعمل ها، چک لیست ها، فیلم و کلیپ های آموزشی، جایگاه  EHSS  را مستحکم و درنهایت با بازرسی ناظرین، این سیستم را نهادینه کرد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری یزد ، رعایت مقررات و الزامات ایمنی و بهداشت و محیط زیست را امری ضروری دانست و گفت : با یک سهل انگاری کوچک می تواند حادثه ای بزرگ و فاجعه ای انسانی (کشوری و ملی ) رخ دهد .

شاکری در حاشیه این جلسه در خصوص رعایت نکات بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توضیحاتی ارائه داد .

سومین نشست منطقه ای،محیط زیست،بهداشت ،ایمنی و امور اجتماعی ehss منطقه 2کشوری با حضور مدیران ایمنی شرکت آبفای شهری و روستایی استان های اصفهان ، فارس، شیراز، چهارمحال بختیاری،کهگلویه و بویر احمر ،هرمزگان و یزد برای مدت دو روز برگزار شد .

کد خبر: 764
  تاریخ خبر : 1398/12/07
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/12/07
 روابط عمومی
 777