گزارش تصویری

سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب یزد به طور منظم صورت میگیرد

رییس تصفیه خانه فاضلاب یزد در نشست معاون عمرانی استاندار،مدیرعامل آب منطقه‌ای، مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی،رئیس مرکز بهداشت ومحیط زیست ، فرمانداری ،شهرداری و جمعی دیگر از مسئولان استانی با سرپرست شرکت آبفا ، از سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب به صورت روزانه خبر داد .

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : علی اکبر صالحی با اشاره به این که تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد از لحاظ عملکردی و زیست محیطی از جمله بهترین تصفیه خانه های سطح کشور می باشد گفت :‌ در بازدیدی که کارشناسان آب و فاضلاب کشور بعمل آوردند نیز به این امر اذعان داشتند .

صالحی اظهارداشت : این شرکت برا ی کنترل جمعیت پشه در محدوده تصفیه خانه، فعالیت های مهم و شایانی از جمله سم پاشی در دو شیفت صبح و عصر با به کارگیری ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته ، استفاده از لاروکش بیولوژیک در کل سطح وتلند طبیعی و زهکش ها، فضای سبز و حوضچه ها ، دفن بهداشتی آشغال ها ، آهک پاشی زهکش ها و کانال های منتهی به وتلند طبیعی همچنین مبارزات بیولوژیک مانند رها سازی ماهی گامبوزیا در تالاب انجام داده است.

صالحی از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای کنترل وجلوگیری از ازدیاد پشه را ، هرس و کوتاه نمودن درختان موجود در فضای سبز تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد در سطح وسیع ، احداث جاده های دسترسی اطراف تصفیه خانه جهت سهولت در امر بهره برداری و سم پاشی و ... عنوان کرد.

 وی افزود :  خوشبختانه طی بررسی های صورت گرفته به موفقیت های چشمگیری نائل شدیم و امید داریم با توجه به این که کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه SBR  شهر یزد ارتقا یافته است با  شناسایی کانون های تولید و تکثیر حشرات در مکان هایی به غیر از تصفیه خانه و سمپاشی تمامی قنوات متروکه ، منهول های فاضلاب در محدوده نصرت آباد از جمله اطراف میدان میوه و تره بار شاهدیه و بلوار نصر نیز توسط متولیان  امر بتوانیم در سال جاری به نحو مطلوبی این موضوع را مدیریت کنیم .

صالحی  تاکید کرد:اخیرا با همکاری سپاه الغدیر استان، مرکز بهداشت، جهادکشاورزی و آتش نشانی در زمینه تامین تجهیزاتی چون قایق ، مه پاش ،واترجت و ...اقداماتی صورت گرفته است .

در پایان این نشست مسئولان از تصفیه خانه فاضلاب یزد بازدید نمودند .

کد خبر: 777
  تاریخ خبر : 1399/02/07
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 678