گزارش تصویری

افزایش 33 درصدی مصرف آب شرب در اردکان

مدیر امور آبفای اردکان گفت : میزان مصرف آب در شهرستان اردکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : داود مخلصی با اشاره به این که  در حال حاضر میزان تولید و مصرف آب در شهرستان اردکان یکسان شده و  حجم مخازن ذخیره آب کاهش یافته است اظهارداشت : با توجه به پیش بینی  افزایش دما در تابستان سال جاری و محدودیت منابع آب در اردکان، تامین و توزیع آب در تابستان امسال به سختی صورت میگیرد.

مخلصی گفت :  در راستای تامین آب شرب با کیفیت برای شهروندان ، درحال حاضر 35 ایستگاه برداشت آب شرب در مناطق مختلف اردکان دایر می باشد .

وی با اشاره به این که در سال جاری میزان وصولی قبض آب در اردکان تنها 55 درصد بوده است افزود : شهروندان باید پرداخت قبوض را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم خدمات مطلوب تری در زمینه توزیع آب شرب به مردم ارایه کنیم .

وی با بیان این که تامین آب شرب مستلزم همکاری شهروندان می باشد خاطرنشان کرد : مردم باید به رعایت نکات صرفه جویی توجه ویژه داشته باشند .

مدیر امور آبفای اردکان استفاده از آب غیر شرب برای آبیاری فضای سبز توسط شهرداری، ادارات و شهروندان ، نصب سایه بان بر روی کولر آبی، استفاده از وسایل کاهنده مصرف و ... را از راه های تاثیر گذار در صرفه جویی آب عنوان کرد .

وی در پایان با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا تاکیدکرد، هنگام برداشت آب از ایستگاهها پروتکل های بهداشتی از قبیل رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ظروف تمیز و گندزدایی شده برای برداشت آب، ضدعفونی دستها، عدم نصب شیلنگ، عدم حضور در محل ایستگاه ها در صورت داشتن علایم بیماری و... را حتما رعایت نمایند. 

کد خبر: 792
  تاریخ خبر : 1399/03/20
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/03/20
 روابط عمومی
 1290