گزارش تصویری

نصب شش عدد شیر گلوب و فشارشکن در شهر نیر

مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش آب بدون درآمد شرکت آبفا از نصب چهار عدد شیر گلوب و دو عدد شیر فشار شکن در خروجی مخزن اصلی و شبکه توزیع آب شهر نیر خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : سیاوش پاکدل اظهار داشت : این شیرآلات در راستای مدیریت فشار آب شبکه شهر نیر و هم چنین جلوگیری از هدر رفت آب  نصب گردیده اند . 

وی با اشاره به این که وجود نشت در شبکه های توزیع آب شهری غیرقابل اجتناب است اظهار داشت : امروزه کاهش میزان  نشت با استفاده از مدیریت پارامترهای هیدرولیکی از قبیل کاهش فشار یا دبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

پاکدل خاطرنشان کرد : با استفاده از این شیرهای گلوب که قابلیت تنظیم جریان از 0 تا 100 را دارند کنترل دبی ورودی به شبکه امکان پذیر شده و در شب ها با کاهش دبی خروجی مخازن ، فشار دینامیک شبکه کاهش و در نتیجه نشت آب به نحو قابل ملاحظه ای کاهش می یابد .

وی گفت : با نصب این شیرهای گلوب  ، میزان آبی که در طول شب به صورت نشت به هدر می رفته در مخزن ذخیره و در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد .

وی در ادامه از نصب دو عدد شیر فشار شکن در شبکه توزیع  آب خبر داد و خاطرنشان کرد : با نصب شیرهای فشار شکن جدید ،  فشار بالا در مناطق خاتون آباد و حسین آباد تنظیم شده است  .

پاکدل ادامه داد : پیش بینی می شود  با نصب  شیرآلات  گلوب و فشارشکن میزان هدر رفت آب تا 5 درصد کاهش یابد .

وی افزود :  این شیرآلات با هزینه ای بالغ بر 1500 میلیون ریال و  از محل اعتبارات عمرانی و داخلی شرکت ،  خریداری و نصب شد .

کد خبر: 816
  تاریخ خبر : 1399/05/22
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 1529