گزارش تصویری

اجرای پروژه رینگ یزد از اولویت های شرکت آبفا

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از اجرای پروژه رینگ یزد با هدف یکسان سازی کیفیت آب در نقاط مختلف شهر خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : اصغر ریاضتی در نشست با جوکار نماینده مردم یزدو اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، توضیحاتی در خصوص نحوه انتقال آب به یزد ارائه داد و گفت : باید شرایط برای توزیع آب با کیفیت یکسان در تمام نقاط شهر محیا شود .

ریاضتی با اشاره به این که در حال حاضر کیفیت آب در مناطق مختلف یزد متفاوت است اظهارداشت : نیاز داریم  یکسان سازی کیفیت آب در سرتاسر شهر یزد را با انجام پروه ای تحت عنوان رینگ یزد انجام دهیم .

وی خاطر نشان کرد : این پروژه شامل 116 کیلومتر خط انتقال ، 130 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب ،یک ایستگاه پمپاژ با ظرفیت حدود 1400 لیتر بر ثانیه و سیستم های کنترلی و تله کنترل آب یزد می باشد که با برآوردهای صورت گرفته حدود 700 میلیارد تومان منابع نیاز داریم تا این کار انجام شود .

وی در ادامه با توجه به این که یک ردیف موافقت نامه ای تحت عنوان آبرسانی به شهرک های اطراف یزد تعیین شده است  پیشنهاد داد : حجم پروژه رینگ یزد را با سیکلی که قانون گذار مشخص کرده به آن موافقت نامه اضافه و پیگیری کنیم .

ریاضتی افزود :  بهتر است پروژه رینگ یزد را اولویت بندی کنیم و اعتبار اولویت اول را که برای شهر خیلی ضرورت دارد از محل بودجه تنش آبی از شرکت مهندسی آبفای کشور درخواست کنیم تا کار آغاز شود . 

مدیر عامل شرکت آبفای استان با اشاره به این که در حال حاضر یزد حدود سه هزار کیلومتر شبکه آبرسانی دارد گفت :  حدود 30 تا 35 درصد یعنی چیزی حدود یک هزار کیلومتر از این شبکه ها فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

ریاضتی با بیان این که اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده به 600 تا 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ادامه داد :  در حال حاضر سالی حدود 10 کیلومتر اصلاح شبکه اتفاق می افتد که پیشنهاد می کنیم برای تسریع در این امر ، با کمک نماینده مردم و شرکت های مادر تخصصی ، ردیف جدایی تحت عنوان بازچرخانی و هدررفت آب تعیین تا بتوانیم در بودجه سال بعد تاثیر و این کار را در اولویت قرار دهیم .

وی در این نشست ، با ارائه گزارشی از بخش فاضلاب بیان کرد : شاخص برخورداری فاضلاب در استان حدود 24 درصد هست که  در مقایسه با میانگین کشوری که حدود 51 درصد است اختلاف معنا داری دارد و نیازمند تلاش فراوان است تا این عدد به میانگین کشوری نزدیک شود .

وی استفاده از بخش خصوص در اجرای پروژه های فاضلاب را ضروری دانست و عنوان کرد : در طول هفته های گذشته مدل های متناسب برای اجرا این پروه ها تنظیم و صحبت های لازم با شرکت مهندسی آبفای کشور صورت گرفته و امید داریم در زمان نزدیک موضوع تخصیص پساب برای این مدل مالی را به سرانجام برسانیم و طی فراخوان کلی منتشر کنیم و پروژه ای با برآورد دو هزار میلیارد تومان را آغاز کنیم .

وی افزود : از پساب  حاصل از تصفیه ی فاضلاب در بخش های صنعت،بازچرخانی آب ،تغذیه ابخوان و ...  استفاده خواهد شد  .

نماینده مردم یزدو اشکذر در این نشت ضمن اعلام آمادگی برای کمک به شرکت آبفا در خصوص تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب ، مطالبی را در خصوص بحث انتقال آب از خارج از استان یه یزد بیان نمود.

جوکار اجرای پروژه مجتمع های آبرسانی ولایت یک و دو را ضروری دانست و خواهان در اولویت قرار دادن و اتمام این پروژه توسط شرکت آبفا شد . 

کد خبر: 817
  تاریخ خبر : 1399/05/27
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 1401