گزارش تصویری

اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی ، از پروژه های حائز اهمیت شرکت آبفا

مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد در نشست با نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد گفت : اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی استان در راستای جلوگیری از پرت و هدررفت آب از پروژه های حائز اهمیت این شرکت می باشد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای استان یزد : اصغر ریاضتی اظهارداشت : در مجموع دو بخش شهر و روستا 11 هزار کیلومتر شبکه توزیع آب داریم که حدود 30 درصد این شبکه ها با تامین اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان به اصلاح و بازسازی نیاز دارد

ریاضتی بیان کرد : در راستای اجرای پروژه های اصلاح شبکه های آبرسانی از نماینده مردم یزد درخواست کردیم تا از محل بازچرخانی آب و مدیریت مصرف یک ردیف جدایی برای استان در نظر گرفته شود تا در بحث مدیریت مصرف و آب به حساب نیامده بتوانیم یک ردیف اعتباری را برای استان بازکنیم و از محل آن  ، اعتبار مورد نیاز شهرستان ها را تامین کنیم .

وی با بیان این که در مجموع تمام شهرها ، حدود  30 تا 35 درصد شبکه فرسوده وجود دارد بیان کرد : تنها راه برای اصلاح این شبکه ها  این است که در قانون بودجه سال بعد ردیف جدایی تحت عنوان بازچرخانی آب و آب به حساب نیامده تعیین شود تا این مسائل و مشکلات حل شود .

وی افزود : از سقف اعتبارات تنش آبی که به وزارت نیرو تخصیص می یابد ، وزارت نیرو به هر استان بر حسب شاخص هایی مانند جمعیت ،میزان بارندگی،خشکسالی و ... این اعتبارات را سهم بندی می کند که بر اساس این فرمول نمی توانیم مبلغ بیشتری را دریافت کنیم و نیازمندیم تا برای اجرای این پروژه ها از محل اعتبارات مدیریت مصرف و بازچرخانی آب بودجه ای را دریافت نماییم .

مدیر عامل شرکت آبفا در ادامه یکی از مشکلات شرکت را تامین آب  مجتمع های مسکونی عنوان کرد و گفت : بیناد مسکن باید قبل از اجرای پروژه ها یک زیر ساخت مناسب برای تامین هزینه های لوله گذاری و تامین آب این مجتمع ها در نظر بگیرد .

مهندس ریاضتی در این نشست ، اجرای پروژه تامین آب 54 روستای بخش بهاباد را از فعالیت های اولویت دار شرکت آبفا عنوان کرد و گفت : اجرای این پروژه با اعتبار بالغ بر 12 میلیارد تومان تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت .

وی در خصوص میزان تخصیص آب انتقالی به شهرستان ها اظهارداشت  : میزان تخصیص آب مربوط به آب منطقه ای است که  طبق صورتجلسه ای در سال های گذشته مشخص شده و به هیچ عنوان قابل تغییر نیست .

در ادامه ی این نشست مدیران ادارت تابعه شرکت آبفا گزارشی از وضعیت تامین آب شهرستان ها ارائه دادند و خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب شدند .

نماینده مردم شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن توجه به درخواست های مدیران ادارت تابعه ، بیان کرد : مسائل و مشکلات شهرستان ها نیازمند پیگیری مستمر از سوی مدیران می باشد .

صباغیان افزود : به عنوان نماینده مردم ، درخواست ها و مشکلات شهرستان ها را پیگیری و جهت رفع آن ها همکاری لازم را انجام خواهم داد .

 

کد خبر: 822
  تاریخ خبر : 1399/06/05
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/06/05
 روابط عمومی
 1365