گزارش تصویری

مدیر عامل شرکت آبفا :

بیش از 30 درصد از شبکه ی آبرسانی یزد نیاز به اصلاح وبازسازی دارد

مدیرعامل شرکت آبفا گفت : بیش از 30 درصد از شبکه آبرسانی یزد باید اصلاح و بازسازی شود .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : مهندس ریاضتی در نشست با اعضای شورای شهر یزد میزان تولید آب در شهر یزد را 120هزار مترمکعب در شبانه روز از منابع زیرزمینی و 110 هزار مترمکعب در شبانه روز از منابع انتقالی عنوان کرد و گفت : میزان تولید و مصرف آب در شهر یزد با یکدیگر تفاوت قابل ملاحظه ای دارد که این موضوع در بحث آب بدون درآمد قابل مشاهده است .

وی خاطرنشان کرد :  میزان سرانه کل مصرف در شهر یزد  214  لیتر در شبانه روز می باشد و این میزان در روزهای گرم سال افزایش می یابد .

اصغر ریاضتی با اشاره به این که میزان بارش در ایران حدود یک سوم نرم جهانی است  اظهارداشت : میانگین بارش 10 سال اخیر در استان یزد ،86.9 میلی متر می باشد که این نشان دهنده ی  میزان کم بارندگی در حوضه های آبریز منطقه است  .

ریاضتی اصلاح شبکه های فرسوده آبرسانی را از اقدامات حائز اهمیت معرفی کرد و بیان کرد  : میزان هدررفت آب در یزد 19 درصد است که 10 درصد آن مربوط به فرسودگی شبکه های آبرسانی و انشعابات فرسوده می باشد .

وی افزود  : شهر یزد دارای دو هزار و 790 کیلومتر شبکه توزیع و 90 کیلومتر خط انتقال است و طبق برآورد صورت گرفته بین 30-35 درصد از این شبکه ها فرسوده بوده و نیازمند اصلاح و بازسازی است.

وی اجرای عدالت توزیع کیفیت آب در کل شهر یزد را از فعالیت های دارای اولویت در شهر یزد دانست و افزود : برای بهره مندی تمام شهروندان از آب باکیفیت یکسان باید پروژه رینگ آب شهری اجرا شود که اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن 750 میلیاردتومان محاسبه شده است .

مدیر عامل شرکت آبفا پیاده سازی سیستم تله متری و کنترل آب شهر یزد را ازدیگر پروژه های دارای اولویت این شرکت عنوان کرد و گفت : افزایش ضریب اطمینان شبکه و تنظیم مناسب فشار در نقاط شبکه ،جلوگیری از سرریز و به هدر رفتن آب مخازن ، کاهش هزینه های نیروی انسانی ،امکان تعبیه سیستم حفاظت در چاهها و مخازن و جلوگیری از سرقت و ....  را از اهداف اجرای این سیستم می باشد .

ریاضتی در ادامه این جلسه وضعیت اجرای شبکه فاضلاب در شهر یزد را شرح داد و گفت : در حال حاضر  675 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح شهر اجرا ، تعداد 46 هزار فقره انشعاب نصب و 153 هزار نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفتند .

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص روند اجرای مخزن 15 هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب شهر یزد که از محل اعتبارات تبصره سه در حال اجرا است ارائه داد .

 

 

کد خبر: 842
  تاریخ خبر : 1399/07/07
 روابط عمومی
 1544