گزارش تصویری

عضو ناظر مجلس در شورای عالی اداری اعلام کرد؛

؛ افزایش سرعت‌ در اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفا

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی اداری گفت: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی در ماه‌های اخیر موجب سرعت گرفتن طرح‌های آبرسانی روستایی شده است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد  حسن لطفی افزود: تجمیع دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، مردم و به‌خصوص روستاهای مجاور شهرها را از بلاتکلیفی نجات داده و در مباحث مختلفی مثل انشعاب‌های آب و سایر موارد کار از پراکندگی و بلاتکلیفی خارج شده است.

وی ادامه داد: موضوع تجمیع این شرکت‌ها از آن جمله مواردی در ساختار اداری کشور بود که نیاز به اصلاح داشت و با تدبیری که دولت و وزارت نیرو داشتند، این بحث از سال گذشته و بر اساس مصوبه شورای عالی اداری و هیات دولت، عملیاتی شد.

 نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید بحث تفکیک شرکت‌ها به دو بخش شهری و روستایی در زمان خود، کار مفیدی بوده باشد اما ضرورت توسعه خدمت‌رسانی به روستاها و هم‌افزایی و تجمیع امکانات و ظرفیت‌های انسانی، فنی، اقتصادی و ماشین‌آلاتی اقتضا می‌کرد که بحث یکپارچه‌سازی این دو شرکت هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیری این موضوع از آن جمله کارهایی است که وقتی نتایج آن را حتی در این بازه کوتاه چندماهه می‌بینیم، می‌گوییم که ای کاش این‌کار زودتر عملیاتی شده بود زیرا تحول ملموسی در روستاها به همراه داشت و آن اینکه منابع مالی و امکانات شرکت‌های آبفای شهری به کمک روستاها آمده است و این امر سبب شده امسال، در بحث آبرسانی روستایی و ‌همینطور مشکلات تلنبار شده‌ای مثل حقوق معوقه آبداران روستایی، کمترین چالش را نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم و این موارد از اثرها و نتایج تجمیع دو شرکت است.

لطفی گفت: واقعیت این است که تغییر و اصلاح ساختارهای سازمانی، جزء کارهای پرچالش و پردردسری است که حوصله، وقت و انرژی زیادی می‌طلبد لذا خیلی از مدیران ارشد علاقه‌ای به باز کردن این قبیل پرونده‌ها ندارند اما در این مدت نشان داده شده که این توانمندی و انگیزه در مدیریت ارشد وزارت نیرو وجود داشته و در یک فرایند معقول و درستی در کنار امور جاری و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای آب و برق، به مساله مهم اصلاح در ساختارهای سازمانی زیرمجموعه نیز توجه شده است.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی اداری ادامه داد: نکته دیگر آنکه در بخش‌های خدمات‌رسانی دیگری مثل گازرسانی، برق‌رسانی و مخابرات، چنین تفکیکی برای بخش‌های شهری و روستایی وجود ندارد و اینگونه نیست که برای هریک از این قبیل خدمات، دو شرکت مجزا و جداگانه برای گازرسانی روستایی و گازرسانی شهری و  یا برق‌رسانی روستایی و شهری تشکیل شده باشد.

 وی افزود: لذا به نظر می‌رسد بحث تجمیع شرکت‌های آبفای روستایی و شهری اقدامی ضروری در راستای همسانی سازمانی با سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان‌ها و از الزام‌ها و ضرورت‌های اصلاح ساختار اداری کشور بوده که مورد استقبال و حمایت نمایندگان مجلس نیز خواهد بود.

لطفی بیان کرد: همچنین، چون مدیریت شرکت‌ها متمرکز و واحد شده است، پاسخگویی به نمایندگان مجلس، استانداران و فرمانداران نیز ساماندهی و تسهیل شده زیرا یک متولی و یک پاسخگو در سطح هر استان و شهرستان وجود خواهد داشت.

نماینده مردم رزن در مجلس افزود: در مجموع اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، طی ماه‌های اخیر، سطح رضایت مردم و به تبع آن نمایندگان مجلس از بخش خدمات‌رسانی بخش آب شرب به میزان قابل توجهی افزایش یافته و حقیقتاَ باید اذعان کرد که یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، تحولی تاریخی در مسیر خدمات‌رسانی به روستاهاست.

کد خبر: 858
  تاریخ خبر : 1399/07/22
 روابط عمومی
 1622