گزارش تصویری

پایانی بر محرومیت چندساله در دو روستای بافق؛ خط انتقال آب به قطرم و فاضلیه خواهد رسید

با اجرای پروژه خط انتقال آب به دو روستای مهم قطرم و فاضلیه در شهرستان بافق توسط شرکت آب و فاضلاب استان یزد، مشکل تامین آب شرب پایدار مردم این منطقه در بافق برطرف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد ، نعمت هایی که در اطراف ما گسترده شده، چنان متنوع و پرتعداد است که شاید به بسیاری از آنها حتی یک مرتبه هم فکر نکرده باشیم مگر آنکه روزی کمبود آن را احساس کنیم.

نعمت هایی که هر یک از ما در طول سالیان سال از آن بهره مند هستیم و غافل از آنکه شاید در نزدیکی ما افرادی باشند که آرزوی بخشی از این نعمت ها را داشته باشند.

آب یکی از این نعمت ها و شاید بتوان گفت مهمترین نعمتی است که به درستی آن را مایه حیات نامیده اند اما بسیاری از ما که از ابتدای زندگی آن را در خانه های خود داشته و از آن استفاده می کنیم شاید هیچ زمانی به نقش آن در زندگی آنگونه که باید و شاید فکر نکرده ایم.

نه تنها به این نعمت بسیار مهم و حیاتی آنگونه که لازم است فکر نکرده ایم بلکه بسیاری از ما قدر آن را هم نمی دانیم و  آب شرب لوله کشی را برای شست و شوی خودرو، یا حیاط و کوچه استفاده می کنیم غافل از اینکه در فاصله ای نه چندان دور از ما مردمی هستند که در آرزوی آب شرب با کیفیت و لوله کشی هستند اما به دلیل محدودیت در منابع آب شیرین این نعمت بسیار مهم را از تانک های آبرسانی دریافت می کنند.

قطع به یقین این افراد برخلاف بسیاری از ما که منازلمان لوله کشی آب شرب دارد، به خوبی قدر نعمت آب را دانسته و از قطره قطره آبی که به دست آن ها می رسد به نحو احسن استفاده می کنند.

افرادی که از مهمترین آرزوهای آنها دستیابی به آب با کیفیت و لوله کشی است تا دیگر نیاز نباشد برای تامین آن دبه به دست به محل تانکر آب رفته و به سختی آب به منزل خود برسانند.

روستاهای بسیاری که به دلیل خشکسالی این سال ها در استان یزد تعداد آنها افزایش قابل توجهی پیدا کرده و البته در کنار آن اقدامات قابل تقدیری هم از سوی شرکت آب و فاضلاب در راستای رفع این مشکل انجام شده است.

مردم روستاهای قطرم و فاضلیه هم به مانند دیگر روستاهایی که از نعمت آب شرب لوله کشی بهره مند نیستند، سال هاست که خواستار انتقال آب به روستای خود بوده و پیگیری های بسیاری برای این موضوع انجام دادند.

عدم وجود آب شرب در این منطقه سبب شده بود که بسیاری از اهالی روستا به دنبال مهاجرت از آن بودند و تاکنون هم افراد بسیاری خانه و کاشانه خود را به مقصد شهر ترک کردند.

موضوعی که این روزها اما با اقدام بسیار خوبی که از سوی شرکت آب و فاضلاب استان یزد رخ داده نه تنها متوقف شده بلکه بسیاری از افرادی که پیش از این مهاجرت کرده اند هم قصد بازگشت دارند.

مهندس ریاضتی در این رابطه با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب به روستاهای قطرم و فاضلیه اظهار داشت: در راستای تامین آب شرب پایدار برای مناطق روستایی، پروژه آب رسانی به این دو روستا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان یزد قرار گرفت.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان یزد با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب در استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار 35 میلیارد ریال به پیشرفت 95درصدی رسیده  و با بهره برداری از آن ، مردم این دو روستای شهرستان بافق از نعمت آب شرب در منازل خود بهره مند خواهند شد .

با اجرای عملیات انتقال آب به روستاهای قطرم و فاضلیه و رفع این مشکل بسیار مهم ، امروز بسیاری از مردم قدردان تلاش قابل تقدیر تلاش گران عرصه آب استان هستند.

قطع به یقین تامین منابع آب پایدار برای شرب مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما در صورتی که از این نعمت به درستی استفاده نشود، همیشه کمبود آب در استان یزد احساس می شود و باید تک به تک شهروندان نسبت به مدیریت درست منابع آبی در استان حساسیت لازم را داشته باشند.

کد خبر: 874
  تاریخ خبر : 1399/09/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/12/12
 روابط عمومی
 1478