گزارش تصویری

40 ایستگاه برداشت آب شرب در یزد احداث می شود

در راستای افزایش آب با کیفیت و پایدار ، 40 ایستگاه برداشت آب شرب در مناطق مختلف شهر یزد احداث می شود .

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : در نشست بررسی مساله تامین آب شهر یزد در مجلس شورای اسلامی ، با توجه به شرایط بحرانی تامین و توزیع آب و عدم وجود آب باکیفیت و پایدار در شهر یزد ، طرح احداث ایستگاه های برداشت آب شیرین مورد تصویب قرار گرفت .

در این نشست مقرر شد ، ضمن موافقت این طرح در شرکت مهندسی آبفای کشور،3 حلقه از چاه های موجود در شهریزد با دبی میانگین 25 لیتر در ثانیه که دارای کیفیت نامطلوب و هدایت الکتریکی بیش از 3000 میکروموس برسانتی متر مربع است را با نصب و راه اندازی آب شیرین کن و ساخت 40 نقطه ایستگاه برداشت وارد مدار بهره برداری نمایند .

در ادامه ی این نشست مصوب گردید، موضوع ازطریق آبفای کشور به سازمان مدیریت بحران اعلام تا اعتبار مورد نیاز با برآورد700میلیاردریال به منظور ساخت ابنیه، خرید و نصب 3 دستگاه آب شیرین کن، خرید 3 دستگاه خودرو و ساخت 20 ایستگاه برداشت(فازاول) از محل بند م ماده 28 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت جهت اجرای این طرح حیاتی و اضطراری قبل از شروع فصل گرما تامین و ابلاغ گردد .

لازم به ذکر است ، با اجرای این پروژه در فاز اول ، 20 ایستگاه برداشت احداث که آب تصفیه شده توسط دستگاه های آب شیرین کن با کیفیت مطلوب و هدایت الکتریکی 300 میکروموس بر سانتی متر مربع با سه دستگاه خودرو آبرسان توزیع می گردد و جمعیت بالغ بر 600 هزار نفر از نعمت آب شیرین در شرایط اضطراری بهره مند می گردند.

نشست بررسی تامین آب شرب استان یزد ، با حضور دکترجوکار رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس ورئیس مجمع نمایندگان استان یزد، نجار معاون وزیر کشور و ریاست محترم سازمان مدیریت بحران کشور، کشفی معاونت راهبری ونظارت بربهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور ومدیرعامل آبفای استان درمحل مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

کد خبر: 1053
  تاریخ خبر : 1400/07/28
 روابط عمومی
 679