گزارش تصویری

اجرای طرح جمع آوری فاضلاب امری مهم در شهرها

مدیر مرکز پایش ونظارت بر کیفیت آب وفاضلاب استان یزد از ضرورری بودن اجرای طرح جمع آوری فاضلاب شهری در سطح استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان یزد؛ابراهیم علیدوست مدیر مرکز پایش ونظارت بر کیفیت آب وفاضلاب  استان اذعان داشت:اجرا وجمع آوری فاضلاب از الزامات جوامع شهری بوده وهست واین مهم نیز در شهرستان های استان اجرا ویا در حال اجرا می باشد.

وی همچنین افزود:با توجه به منابع آبی محدود استان یزد وبه خصوص شهر مهریز ،اهمیت جمع آوری فاضلاب در این شهر دو چندان می باشد به این دلیل که در چند سال گذشته این منابع آبی به دلیل نفوذ فاضلاب  آلوده شده و وجود نیترات که شاخص آلودگی آب است 2 تا 3 برابر  شده است.

علیدوست در ادامه خاطر نشان کرد:شهر مهریز با داشتن پوکه های قنات وگسل ها باعث نشت فاضلاب و نفوذ به منابع آبی این شهر شده است ولذا شرکت آبفا برای رفع این مشکل از اختلاط آب چاههای این شهر با آب انتقالی جهت ارائه آب شرب سالم وبهداشتی به دست مشترکین استفاده می کند وباید به این نکته اشاره داشت که تنها راه جلوگیری از آلوده شده منابع آبی جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در شهر ها می باشد.

وی در آخر گفت:لازم به توضیح است که پساب تصفیه شده  نیز به مصرف صنعت می رسد وضمن جلوگیری از آلوده شدن منابع آبی،جایگزین آب مورد استفاده صنعت این شهرستان می گردد

کد خبر: 1125
  تاریخ خبر : 1400/12/01
 روابط عمومی
 1229