گزارش تصویری

برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه آب در یزد

جشنواره فرهنگی آموزشی نخستین واژه " آب"در پانزدهمین دوره جشنواره با هدف نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف آب ، در مدرسه ابتدایی پسرانه امام حسین(ع) با حضور مدیر منطقه دو آبفا و مدیرآبرسانی شهر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد ؛ ضیاء زینی مدیر روابط عمومی شرکت آبفای یزد گفت: جشنواره فراگیری نخستین واژه" آب" با هدف آموزش و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب و بکارگیری آن در زندگی خانوادگی، در مدرسه ابتدایی پسرانه امام حسین(ع) برگزار شد.
وی در ادامه افزود: این جشنواره هر ساله در مدارس و در شهرهای استان اجرا می‌شود و با توجه به کاهش منابع آبی و خشکسالی در جهت ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، آموزش های لازم به دانش آموزان داده شده تا برای پایداری بیشتر آب تلاش کنند.
وی با بیان اینکه آب ماده حیاتی‌ در جهان است، ادامه داد : گسترش مفاهیم و اصول صحیح مصرف آب، جلب مشارکت کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان و آشنایی و تفکر بیشتر آنها در زمینه شیوه های مختلف مصرف درست آب از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود. همچنین در این جشنواره علاوه بر اجرای برنامه های متنوع و شاد از جمله، آیتم های نمایشی با موضوع نحوه صحیح مصرف آب ، همیاران آب نیز در مدارس معرفی  شدند. و  از تلاش معلمان و دانش آموزان برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه تقدیر و بر تداوم وگسترش فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه تاکید شد.

کد خبر: 1417
  تاریخ خبر : 1401/09/12
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/09/12
 روابط عمومی
 1161