گزارش تصویری

اختصاص130 میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای استان یزد

قائم مقام آبفا یزد از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛محمدفاتحی قائم مقام شرکت آبفا استان گفت:برای تامین آب ۵۸ روستای مناطق مختلف استان در سال‌جاری ۱۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که با همکاری قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پیگیری و اقدام می‌شود.

فاتحی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید آبفای مهریز افزود: تامین آب و اجرای طرح‌های مختلف مورد نیاز در کنار فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه از منابع موجود جزو اهداف و رویکرد مهم است .

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد آب تولیدی به دلیل فرسودگی شبکه در استان هدر می‌رود ادامه داد: باید علاوه بر اصلاح شبکه با همکاری بخش‌های مختلف همواره برای جلوگیری از هدررفت آب به خصوص فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و صرفه‌جویی توسط مردم اقدام شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح فاضلاب شهری مهریز ۳۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت دارد اظهار کرد: باید برای اتمام طرح با همکاری بخش‌خصوصی و همراهی مردم در شهرستان اقدام لازم صورت گیرد و طرح‌های آبرسانی به خصوص در روستاها پیگیری شود.

همچنین مدیر سابق آبفا مهریز گفت: پنج پروژه بزرگ به تازگی در زمینه آب در منطقه شروع شده که مهمترین آن ساخت دو مخزن ۵ هزارمتر مکعبی است که به مخازن ذخیره سابق اضافه می‌شود.

محمدرضا موحد افزود: کل ظرفیت مخزن آب مهریز هم‌اکنون ۲۵ هزارمتر مکعبی است که ۱۰ هزار متر مکعب به آن اضافه می‌شود که مطالعات انجام شده و به زودی عملیات احداث صورت می گیرد.

همچنین محمد دهقان بنادکی سرپرست فرمانداری مهریز به اهمیت پیگیری اجرای طرح‌های تامین آب و فرهنگ‌سازی در استفاده درست از منابع موجود تاکید کرد.

کد خبر: 1161
  تاریخ خبر : 1401/01/28
 روابط عمومی
 1077