گزارش تصویری
   

تامین برق مرکز ارتباط با مشتریان آبفای استان یزد از انرژی خورشیدی

مرکز ارتباط با مشتریان شرکت آبفای استان یزد، به عنوان یکی از مراکز حیاتی پاسخگویی، برای نخستین بار در کشور به سامانه ترکیبی تأمین انرژی با محوریت انرژی خورشیدی مجهز شد که اقدامی نوآورانه و گامی نو در مسیر پایداری انرژی، حفظ محیط زیست و تضمین خدمت‌رسانی بدون وقفه در شرایط بحرانی به شمار می‌رود.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در راستای تأمین پایدار انرژی و تضمین امنیت عملکرد مراکز حساس پاسخگویی، این شرکت اقدام به بهره‌برداری از سامانه چندمنبعی انرژی در مرکز CRM نموده است. 

او افزود: در این طرح نوآورانه که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، مجموعه‌ای از منابع شامل انرژی خورشیدی، مولد برق و دیزل ژنراتور، برق ذخیره UPS به صورت ترکیبی و هوشمند، وظیفه تأمین انرژی این مرکز مهم را بر عهده دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه این مرکز به عنوان خط مقدم پاسخگویی به مردم در شرایط عادی و به ویژه مواقع بحرانی، نیازمند دسترسی دائمی به زیرساخت‌های حیاتی است، ادامه داد: بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر همچون پنل‌های خورشیدی، ضمن کاهش اثرات زیست‌محیطی، پایداری خدمت‌رسانی را در طول شبانه‌روز تضمین می‌کند.

علمدار با اشاره به شرایط کنونی کمبود منابع انرژی، افزایش تنش آبی و ضرورت تاب‌آوری مراکز پاسخگو، اظهار داشت: این اقدام گامی مؤثر در جهت هوشمندسازی و ارتقای کیفیت خدمات به مشترکین استان یزد و الگویی برای سایر مراکز مشابه در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: 2607
  تاریخ خبر : 1404/04/29
  آخرین به‌روزرسانی : 1404/04/29
 روابط عمومی
 91