گزارش تصویری
   

همزمان با سراسر کشور در یزد؛

برگزاری مانور سراسری تهدیدات و آسیبهای مراکز CRM آب و فاضلاب

هم‌زمان با سایر مراکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت های آبفای کشور و در راستای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی، افزایش تاب‌آوری سامانه‌ها و ارتقای سطح نظارت در مراکز پاسخگویی، مانور سراسری شبیه‌سازی بحران‌ها و تهدیدهای احتمالی به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد.

دهقان نیری مدیر مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آبفا استان یزد در این مانور، که با حضور مدیران مرتبط آبفا استان برگزار شد، گفت: این مرکز با سناریوی قطعی برق و اختلال در تأسیسات پمپاژ و زیرساخت‌های ارتباطی مرکز ۱۲۲ ناشی از طوفان شن و گرد و غبار، مورد ارزیابی عملیاتی قرار گرفت و توانست با تکیه بر زیرساخت‌های پشتیبان از جمله UPS، دیزل ژنراتور، سامان IVR،  GIS و AVL عملکرد خود را در شرایط بحران به نمایش بگذارد.

او افزود: از دیگر محورهای ارزیابی در این مانور، عملکرد سامانه پاسخگویی هوشمند (IVR) در زمان تماس‌های پرحجم مشترکین در مواقع بحران‌های گسترده نظیر قطعی آب بود که بهره‌گیری از قابلیت‌های سامانه GIS در نرم‌افزار CRM برای اطلاع‌رسانی سریع و تحلیل نقاط پر تماس، نقش مهمی در ارتقاء پاسخگویی مرکز داشت.

مدیر مرکز مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت آبفا استان یزد از برنامه‌ریزی برای تهیه گزارش تجربه‌نگاری و تحلیل نقاط قوت و ضعف اجرای مانور خبر داد و اعلام کرد: این گزارش با همکاری دفتر بحران تهیه و در جلسه‌ای با حضور سایر استان‌ها به اشتراک گذاشته خواهد شد تا تجارب ارزشمند این رویداد در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

فدوی مدیر دفتر مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز به نقش مهم سامانه AVL در پایش و رصد ناوگان آبرسانی سیار و ارتباط آن با GIS اشاره کرد و گفت: با اتصال اطلاعات موقعیت مکانی تانکرهای آبرسانی سیار به سامانه GIS، امکان مدیریت بهینه ناوگان و خدمت‌رسانی سریع‌تر در شرایط بحران فراهم می‌شود. 

 

کد خبر: 2500
  تاریخ خبر : 1404/02/23
 روابط عمومی
 25