گزارش تصویری

احداث آب‌ شیرین کن مرکزی در راستای بهره مندی شهروندان از آب شرب پایدار در شهر بافق

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در سفر به شهرستان بافق از راه اندازی یک واحد آب شیرین کن در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب  وفاضلاب استان یزد،جلال علمدار مدیر عامل شرکت آبفای یزد در سفر به شهرستان بافق به اجرای پروژه های حیاتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان بافق به علت کم آبی، نیاز جدی به انتقال آب دارد.

وی در دیگر سخنان خود به تنش و قطعی آب انتقالی اشاره کرد و افزود: برای جلو گیری از معضل کم آبی این شهرستان، در وهله اول باید اصلاح الگو مصرف و حفر چاه آبی صورت گیرد.

علمدار در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 4 دستگاه آب شیرکن فعال در سطح این شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: در تلاشیم با کاهش هزینه و برطرف کردن برخی مشکلات موجود، در راستای بهره مندی شهروندان از آب شرب پایدار، یک واحد آب شیرین کن مرکزی با ظرفیت 25 لیتر برثانیه در سطح این شهرستان احداث کنیم.

وی ادامه داد : همچنین باید شبکه دوم آب انتقالی از محل آب شیرین کن تا سطح شهر به همراه ایستگاه های برداشت آب، اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد 30 ایستگاه برداشت آب در این طرح اشاره کرد و گفت: جهت اجرای این پروژه هزینه ای بالغ بر 140 میلیارد ریال برآورد شده ، که طراحی اولیه آن با همکاری فرمانداری این شهرستان انجام شده است.

علمدار در پایان نیز با بیان اینکه مسئولان استان بر اجرای سریع شبکه توزیع آب مشترکین ملی مسکن تاکید دارند، افزود: شبکه توزیع آب شرب برای 145 مشترک مسکن ملی در سطح شهرستان بافق در حال اجرا است که ظرف 20 روز آینده به پایان می رسد.

کد خبر: 1539
  تاریخ خبر : 1402/02/18
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/03/30
 روابط عمومی
 534