گزارش تصویری

مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در مناطق شش گانه به میزبانی یزد

مدیر عامل شرکت آبفای یزد گفت: مانور تمرینی- آموزشی وزارت نیرو در مناطق شش گانه به میزبانی یزد در حال برگزاری است.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آبفای یزد گفت: این مانور با هدف مواجهه با مخاطره سیل فرضی در تاسیسات زیر بنایی صنعت آب و برق برگزار شد.

او با اشاره به میزبانی استان یزد در این مانور افزود: در این مانور استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد به عنوان یاری‎رسان شرکت می کنند.

مدیر عامل شرکت آبفای یزد اظهار داشت: تبعات ناشی از آسیب پذیری سامانه ها، تاسیسات، فرآیندها و زیر ساخت های مرتبط با آنها در شرکت های تابعه وزارت نیرو و نیز پتانسیل بالقوه تهدیدات طبیعی و صنعتی و انسان ساخت، بزرگترین موانع پیش روی فعالیت شرکت های تابعه وزارت نیرو است.

علمدار با بیان اینکه رزمایش مذکور به‌صورت یک‌روزه از صبح امروز بر اساس سناریوی تدوین‌شده در منطقه چرخاب آغاز شده است، گفت: تلاش شده تا با شبیه سازی حوادث و تمرین اقدامات متناسب با شرایط حادثه، شاهد یک اقدام اساسی اثرگذار با حضور شرکت‌های یاری‌جو و یاری‌رسان باشیم.

او افزود: این مانور بر اساس سناریوی تدوین شده شامل اصلاح و بهسازی تاسیسات آبرسانی در چهار نقطه در شهرستانهای تفت و اشکذر و یک مورد تامین آب اضطراری در شهرستان یزد برگزار می شود.

 مدیر عامل آبفای استان یزد از تشکیل ستاد شرایط اضطرار صنعت آب و برق استان در راستای برگزاری مانور در دانشگاه آزاد اشکذر خبر داد و گفت: ۱۸ ارزیاب برای این مانور در نظر گرفته شده که در بخشهای مختلف نسبت به تکمیل چک لیستهای مورد نظر اقدام و پتانسیل‌های شرکت‌های هر استان را ارزیابی می‎کنند.

کد خبر: 1833
  تاریخ خبر : 1402/11/04
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/11/04
 روابط عمومی
 221