گزارش تصویری

استان یزد پیشرو در زمینه اجرای برنامه ایمنی آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از کسب رتبه نخست استان یزد در زمینه اجرای برنامه ایمنی آب در کشور خبر داد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به رتبه نخست استان یزد در زمینه اجرای برنامه ایمنی آب در کشور، گفت: این برنامه در هفت شهر و شش مجتمع روستایی استان اجرا شد.

او از صدور و تمدید چهار گواهینامه برنامه ایمنی آب شرب از سوی دانشگاه علوم پزشکی در یکسال اخیر خبر داد و افزود: مستندات ۹ سامانه آبرسانی از جمله شهر یزد در مراحل نهایی راستی‌آزمایی برای  صدور گواهینامه قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعامل و همکاری‌های دستگاه های عضو کارگروه ایمنی آب ارتقاء رضایت‌بخشی یافته است؛ به نحوی که تعداد ۶۳ جلسه و ۳۱ بازدید میدانی در سطوح مختلف کارگروه‌های برنامه ایمنی آب با حضور فعالانه دستگاه های عضو کارگروه در سراسر استان برگزار شده است.

علمدار با تاکید بر اجرای اهداف برنامه ایمنی آب گفت: مهمترین دستاوردهای اجرای این برنامه افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف استان، شناسایی و مدیریت مخاطرات سامانه‌های آبرسانی، پایش ارزیابی و تطبیق دوره‌ای نتایج کیفی آب آشامیدنی بین دستگاههای متولی و ناظر و در نهایت صدور گواهینامه برنامه ایمنی آب برای سامانه‌های مشمول است.

کد خبر: 1903
  تاریخ خبر : 1402/12/28
 روابط عمومی
 128