گزارش تصویری

ضرورت تامین زیر ساخت های لازم برای توانمندسازی نیروی انسانی

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای استان یزد تامین زیر ساخت های لازم برای توانمندسازی نیروی انسانی در راستای انجام وظایف و خدمت رسانی بهتر به شهروندان را ضروری خواند.

ابوالقاسم سهیلی نیا معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای استان یزد با اشاره به 25 فروردین روز ملی منابع انسانی گفت: نیروی انسانی مهم ترین، اساسی ترین و ارزشمندترین رکن و منابع هر سازمانی به شمار می رود به همین دلیل به کار بردن نیروهای متخصص و توانمندسازی آنها برای ارائه بهترین خدمت به شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


او مهمترین سرمایه شرکت های خدماتی را سرمایه انسانی عنوان کرد و افزود: بالغ بر هزار نفر در قالب قراردادهای مختلف در مجموعه آبفای استان یزد مشغول به فعالیت هستند که با توجه به تخصصی بودن کار حوزه آب و فاضلاب نیازمند سرمایه گذاری خاص در این زمینه است. 


معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای استان یزد بر رشد و ارتقاء دانش، بینش و مهارت و همچنین به روز بودن کارکنان در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: در سال گذشته 32 هزار و 290 نفر ساعت آموزش برای گروه های مختلف شغلی شامل آموزش های تخصصی، مدیریتی و عمومی برای پرسنل مجموعه آبفای استان برگزار شده است. 


سهیلی نیا ارتقاء مهارتهای نرم کارکنان در راستای سیاستهای حوزه منابع انسانی سند یزد نوین را یکی دیگر از فعالیتهای سال گذشته دفتر تشکیلات، آموزش و منابع انسانی برشمرد.


او به فعالیت های حوزه بهبود مدیریت و تحقیقات اشاره و تصریح کرد: اصلاح و بروز رسانی فرآیندهای اصلی شرکت و مکانیزه نمودن فرآیندهای اجرایی با هدف ارتقاء بهره وری، تشکیل کارگروه بهره وری و تعریف پروژه های بهره وری طبق برنامه های ابلاغی یزد بهره ور، برنامه ریزی و فراهم نمودن مقدمات استقرار نظام آراستگی، برگزاری 15 کارگاه آموزشی برای انتقال و تسهیم دانش در حوزهای پایلوت استقرار مدیریت دانش، برگزاری 57 جلسه تخصصی با واحدهای شرکت جهت شناسایی نیازهای پژوهشی، برگزاری 11 جلسه کمیته تحقیقات، تدوین آیین نامه حمایت از دارایی های فکری و دستاورهای پژوهشی حاصل از اجرای پروژه های تحقیقاتی و انعقاد اولین قرارداد رویالتی برای اولین بار در شرکت آب و فاضلاب از مهم ترین فعالیتهای دفتر توسعه مدیریت و تحقیقات است.


سهیلی نیا حوزه فناوری اطلاعات را یکی از زیر مجموعه های معاونت منابع انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: این حوزه شامل؛ بخش نرم افزار ، سخت افزار، امنیت شبکه و همچنین GIS است که زیر ساخت های فناوری را برای ارائه خدمات رسانی به مردم برای همکاران فراهم می نماید. 


او ادامه داد: ارائه کلیه خدمات شناسنامه دار شرکت آب و فاضلاب یزد از پنجره واحد دولت هوشمند، ارائه 100 درصدی کلیه خدمات مشترکین به صورت هوشمند و غیرحضوری از طریق سامانه 122 ، راه اندازی داشبورد مدیریت اطلاعات مکان محور، افزایش منابع سرورها و پهنای باند و پیاده سازی سیاستهای امنیتی بر روی سرورها جهت جلوگیری از نشت اطلاعات و حملات مدرن از جمله اقدامات مهم انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات شرکت آبفای استان یزد است. 


معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه ارائه خدمات بیمه درمانی کارکنان شاغل و بازنشسته، عقد بیمه نامه های عمر و مسئولیت از عمده فعالیت های حوزه امور کارکنان و رفاه است، گفت: فعالیت های دیگری همچون مدیریت ورود و خروج، مرخصی، ماموریت، صدور احکام پرسنلی و بازنشستگی نیز جزء وظایف این حوزه می باشد.

 

کد خبر: 1931
  تاریخ خبر : 1403/01/26
 روابط عمومی
 134