گزارش تصویری

حضور مدیر عامل آبفای یزد در کارگاه آموزشی ایمنی آب

کارگاه آموزشی برنامه ایمنی آب (wsp ) ، با حضور نمایندگان نهادهای ذیربط، اعضای کارگروه،مدیران ادارات آبفای شهری و روستایی و مراکز بهداشت استان یزد برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد : مدیر عامل شرکت آبفا در این کارگاه ،  از اجرای طرح فاضلاب در بیشتر شهرهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز مردم استان به صورت کاملا بهداشتی تامین می شود و خوشبختانه هیچ مشکلی در آب شرب استان نداریم .

علی اسلامی اظهارداشت : آبفای یزد در زمینه ایمنی و سلامت آب در ردیف شرکت های پیشرو آب و فاضلاب در سطح کشور قرار دارد.

اسلامی با اشاره به انجام آزمایش های روزانه آب در زمینه کلر سنجی و آزمایش  های شیمیایی آب در تمامی تقاط استان افزود : آب  شرب مصرفی استان هیچ مشکل میکروبی و شیمیایی ندارد و از نظر بهداشتی کاملا سالم است .

وی خاطرنشان کرد : استفاده از دستگاه های تصفیه آب در استان ضرورتی ندارد چرا که استفاده از این دستگاه ها باعث از بین رفتن ین های مفید ی هم چون کلسیم, سدیم و پتاسیم در آب می شود .

ابراهیم علیدوست رییس کارگروه ایمنی آب استان هدف از برگزاری این کارگاه را ارتقاء سطح آگاهی مدیران ، اجرای برنامه ایمنی آب در کل شهرهای استان دانست و گفت : اجرای این برنامه می تواند ایمنی آب را از نقطه تولید (حوضه آبریز)تا نقطه مصرف تضمین نماید .

علیدوست افزود : این برنامه دارای 10 گام مهم بوده که در شهر یزد تا کنون 8 گام آن اجرایی شده و استان ما در این زمینه یکی از استان های پیشرو در سطح کشور بوده است و در برنامه ممیزی که توسط وزارت بهداشت ، وزارت نیرو و اداره کل حفاظت محیط زیست انجام گردید موفقیت لازم را کسب نموده است و مقرر گردید به عنوان پایلوت در سطح کشور به کار گرفته شود .

 

کد خبر: 459
  تاریخ خبر : 1396/11/05
 روابط عمومی
 1172