گزارش تصویری

سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به طور منظم انجام می شود

مدیر عامل شرکت آبفا گفت : عملیات سم پاشی تصفیه خانه فاضلاب یزد در راستای کنترل جمعیت حشرات به صورت منظم انجام می گیرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استانی یزد : اصغر ریاضتی در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی دیگر از مسئولین استانی بیان کرد :‌ در چند ماه اخیر اقدامات زیادی از قبیل خرید سم پاش و سموم ، قایق ، اصلاح تیم گندزدایی و ... در راستای بهبود عملکرد تصفیه خانه و کنترل جمعیت حشرات صورت گرفته است .

رییس تصفیه خانه فاضلاب استان یزد بیان کرد : برای کنترل جمعیت پشه در اطراف تصفیه خانه اقدامات مهم و شایانی از جمله : سم پاشی به صورت فیزیکی،بیولوژیکی و شیمیایی روزانه با استفاده از تجهیزاتی مانند قایق موتوری ، دستگاه های مهپاش ، اونیماک ، واتر جت های مستقر بر روی شاسی ایسوز و نیسان ، واتر جت سیار ، آهک پاشی زهکش ها و... انجام شده است.

اکبر صالحی خاطرنشان کرد : کانون های دیگری نیز مانند قنوات ، دامداری ها ، گلخانه ها ، گودهای زباله ، کوره های آجر پزی ، شهرک های صنعتی ، صنایع پراکنده ، استخرها، باغات ، فضای سبز  و .... علاوه بر تالاب مذکور در مناطق همجوار تصفیه خانه به عنوان محل رشد و تکثیر پشه وجود داشته و لازم است که مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صالحی  تاکید کرد :‌ ضروری است  عملیات سم پاشی کانون های مذکور همزمان با سم پاشی تصفیه خانه به صورت مرتب نیز انجام پذیرد، تا منطقه بطور کامل از نظر حشرات  موذی کنترل گردیده و با توجه به شرایط آب و هوایی شاهد طغیان پشه در فصل بهار و نارضایتی همجواران و اهالی محترم شاهدیه و زارچ نباشیم.

 تصفیه خانه شرکت آب و فاضلاب استان یزد از سیستم SBR  پیشرفته و برکه تثبیت جهت تصفیه فاضلاب بهره می گیرد .

کد خبر: 948
  تاریخ خبر : 1400/02/08
 روابط عمومی
 1261