گزارش تصویری

در سال جاری صورت گرفت :

ساخت بیش از 200 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب در استان یزد

مدیرعامل شرکت آبفا از ساخت دویست و دوازده هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در سال جاری خبرداد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان یزد ؛ اصغر ریاضتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند مسئله مهم استان یزد مسئله ی آب است اذعان نمود : شرکت آبفا استان در سال 1400با وجود مشکلاتی اعم از خشکسالی های اخیر،قطعی پی درپی آب انتقالی، بارش کم نزولات آسمانی و... دست از تلاش برنداشته و آب شرب و بهداشت شهروندان را تامین کرده است .

ریاضتی عنوان کرد : در حال حاضرتامین آب شرب بیش از 200 روستای استان با تانکر آبرسانی سیار انجام می گردد .

وی خاطر نشان کرد: شرکت آبفا یزد با داشتن برنامه های میان مدت و بلند مدت در تامین آب آشامیدنی جهت مقابله با مشکلات اشاره شده نسبت به اجرای پروژه های عمرانی اقدام نموده است .

وی افزود : در بخش آب در استان با اجرای دویست ودوازده هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب که حدود یکصدو پنجاه مترمکعب آن در حال ساخت ومابقی درحال برگزاری مناقصه می باشد،لازم به ذکر است مقداریکصد وهشت کیلومتر توسعه شبکه توزیع آب ،سی وپنج کیلومتر اصلاح وبازسازی و واگذاری تامین آب روستای چاه افضل به بخش خصوصی با مباغ4800 میلیارد ریال نیز در سطح استان انجام گردیده است.

ریاضتی در ادامه گفت:شرکت آبفا استان با اجرای بیش ازیکصد وهفت کیلومتر خط انتقال و تعداد26 حلقه چاه حفرو  تعداد21 حلقه چاه نیز درحال حفر شدن می باشد وتا تاکنون تعداد 61 حلقه چاه تجهیزوبهسازی گردیده است.

مدیرعامل آبفا در بخش فاضلاب نیز طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای اردکان،میبد،بافق ومهریز از طریق جذب سرمایه گذاری خصوصی اقدام شده است و از واگذاری فاضلاب شهر یزد وروستای ساغند به بخش خصوصی با مبلغ 36 میلیارد ریال خبرداد.

کد خبر: 1140
  تاریخ خبر : 1400/12/24
 روابط عمومی
 1392