گزارش تصویری

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان یزد :

مدیریت مصرف آب ؛ ضرورتی انکار ناپذیر برای شرایط آبی استان یزد

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان یزد گفت : مدیریت مصرف آب در استان یزد یک ضرورت انکار ناپذیر است که با اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح و عقلانی در نحوه مصرف آب ، توسط شهروندان صورت می گیرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد ؛ محمد حسین شرعیاتی با اشاره به فرارسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت : یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است ، اما این به معنای مصرف صحیح در این بازه زمانی نیست بلکه نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و استفاده صحیح از آب برای تمام روزها ی سال به خصوص فصل تابستان یک ضرورت است .

شرعیاتی گفت همه ی ما می توانیم با اقداماتی ساده از جمله استفاده از وسایل کاهنده مصرف کم مصرف ، کاشت گیاهان کم آبخواه ، استفاده از ماشین لباس شویی و ظرف شویی با ظرفیت کامل ، استفاده از جاروب به جای آب در تمیز کردن حیاط و .... در حفظ این مایه ی ارزشمند سهیم باشیم .

وی خاطرنشان کرد : یکی از دلایل مصرف زیاد آب در فصل تابستان استفاده از کولرهای آبی است که با نصب سایبان بر روی این کولرها می توان تا 15 درصد مصرف آب را کاهش داد  .

وی در ادامه یادآور شد : در راستای گسترش فرهنگ مدیریت مصرف بهینه آب در بین شهروندان ، برنامه های متنوعی در هفته صرفه جویی توسط روابط عمومی صورت خواهد گرفت که می توان به ، پخش پیام و  زیر نویس از شبکه استانی ، پخش موشن گرافی در شبکه های مجازی، نصب بنرتبلیغاتی در سطح شهر ، نشست با ائمه جماعات مساجد  در خصوص اهمیت صرفه جوئی در مصرف آب ، برگزار همایش آموزشی نقش بانوان در مدیریت مصرف آب ، توزیع اقلام فرهنگی و آموزشی در بین نمازگزاران و ....اشاره کرد .

مدیر روابط عمومی آبفای یزد , راه اندازی پویش تبلیغاتی مصرف بهینه آب در  بین ادارت یزد با هدف مشارکت همگانی نهادها ، ادارات و دستگاه های اجرایی سطح استان در راستای اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را اقدام مؤثر دیگری دانست که در این هفته صورت خواهد گرفت .

شرعیاتی در ادامه نقش رسانه‌ها  در نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما از جایگاه بسیار مناسبی در بین مردم برخوردار هستند که می‌توانند ضمن تبیین ارزش و اهمیت آب برای جامعه، مردم را به سمت استفاده درست از این مایع حیاتی رهنمون کنند.

شرعیاتی افزود : نتیجه بخش بودن برنامه ها و اقدام های انجام شده توسط مسئولین برای حل مشکل کم آبی در گرو همکاری و کمک مردم در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اجرای درست و کامل این برنامه ها است .

کد خبر: 654
  تاریخ خبر : 1398/04/02
  آخرین به‌روزرسانی : 1398/04/02
 روابط عمومی
 620