گزارش تصویری

با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب هفته چهلم و دوم پویش #هرهفته الف ب_ایران؛

پروژه بزرگ آبرسانی به 25 روستای استان یزد به بهره برداری رسید

پروژه بزرگ آبرسانی به 25 روستای استان یزد با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد و 704 میلیون تومان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب چهل و دومین هفته پویش #هرهفتهالفب_ایران به بهره برداری رسید .

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :  با بهره برداری از این پروژه دو هزار 438 خانوار با جمعیت هشت هزار و 72 نفر از آب شرب وبهداشت بهره مند میشوند.

اجرا و بهره برداری از این پروژه بزرگ با هدف بهره مندی روستاها از آب سالم ، بهداشتی و پایدار، توزیع عادلانه آب در سطح روستاها ،پیشگیری از اثرات بحران خشکسالی،جلوگیری از مهاجرت روستاییان وگامی در توسعه زیرساخت ها واشتغال منطقه  صورت گرفته است .

در راستای  این طرح25 روستا درشهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، بافق، بهاباد، خاتم ومهریز تحت پوشش شبکه آب پایدار قرار گرفتند.

این پروژه با لوله گذاری خطوط انتقال به طول 34 هزار و 800 متر و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب به طول 13 هزار و 557 متر به بهره برداری رسید .

با بهره برداری از پروژه مذکور ، روستاهای تقویه-زربند- پناه کوه- شرب العین ، رباط پشت بادام- سنگرد، چاه الهیه- قطرم- چاه شهید بهشتی- چاه شهدا، زارکوییه - پرک - سنجدک - بویی آباد، فضل آباد، چالمه - چاه ابوالفضل - چاهک – بختیاری- حسن آباد – خوانسار، هفتهر – سورک، حاجی باقری- طباف و سید آباد از این پس از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

در حال حاضر آب شرب و بهداشت روستاهای استان یزد از طریق منابع آبی زیر زمینی وبخش محدودی  از آب انتقالی تامینکه  به علت فقر کمی وکیفی منابع آب زیرزمینی موجود بالغ بر250 روستای استان از طریق تانکر سیار آبرسانی می شود

کد خبر: 913
  تاریخ خبر : 1399/12/05
 روابط عمومی
 1778