گزارش تصویری

خدا حافظی اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت آبفا استان یزد

کلام آخر

دو سال آخر خدمت اینجانب، توفیق حاصل شد تا در خدمت مردم شریف استان یزد باشم در این مدت تمام تلاش نمودام  تا قصوری در انجام وظایف رخ ندهد در این مدت پروژه های بزرگی در جهت توسعه و پیشرفت استان یزد شروع شد که با حمایت نمایندگان محترم مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم دوره قبل جناب آقای دکتر طالبی، استاندار محترم وقت جناب آقای دکتر فاطمی، ائمه جمعه محترم ، فرمانداران و بخشداران محترم در سطح استان و همت و تلاش همه همکاران ارجمند در شرکت آب و فاضلاب شروع و در حال انجام می باشد.  استان یزد دارای 24 شهر با جمعیت 482119 نفر تحت پوشش و دارای 1182 روستا با جمعیت  263000 نفر بوده که 659  روستا با جمعیت 250000  نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب و 30 مجتمع روستایی دارای اولویت می باشد.

 اهم طرح ها و پروژه ها در بخش آب:

در مدت تصدی اینجانب بالغ بر 245 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در جای جای استان یزد تکمیل یا در حال ساخت  می باشد که شامل 145 هزار مترمکعب در طرح رینگ آب یزد ،65 هزار مترمکعب از محل پروژه های کوتاه مدت تعدیل مشکلات آبی استان یزد و بالغ بر 40 هزار مترمکعب مخزن در شهرهای اردکان، بافق، میبد، یزد و مجتمع های اشکذر و بهاباد است. پروژه بزرگ رینگ شهر یزد با سرمایه گذاری بالغ بر 18000 میلیارد ریال مشتمل بر 120 کیلومتر خطوط آبرسان و 145 هزار مترمکعب در حال انجام می باشد.  طرح پدافندی آب شرب استان در قالب طرح اضطراری انتقال آب دریا به میزان حداکثر 30 میلیون مترمکعب با اجرای 30 کیلومتر خط انتقال و هزینه ای بالغ بر 7000 میلیارد ریال با سرمایه گذاری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال اجرا می باشد. پروژه های محرومیت زدایی با اعتبار 1300 میلیارد ریال جهت آبرسانی به 6 مجتمع و 58 روستای این استان شامل 7950 مترمکعب مخزن و 175 کیلومتر خط انتقال آغاز گردیده است .

در خصوص آبرسانی به مجتمع های روستایی بالغ بر 60 هزار مترمکعب مخزن ،12 کیلومتر خط انتقال و 37 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه به انجام رسیده است و منجر به افتتاح 95 روستا در سالهای 1399 و 1400 گردیده است. همچنین جهت تکمیل عملیات آبرسانی در دو مجتمع شهرستان های اشکذر و بهاباد بالغ بر 60 کیلومتر خط انتقال و 4500 مترمکعب مخزن در حال اجرا می باشد. 

در راستای افزایش منابع تامین آب استان نیز در این مدت تعداد 45 حلقه چاه در سطح استان حفر و تجهیز و بیش از 60 حلقه بهسازی گردیده است. همچنین تامین بخشی از آب شرب شهر اردکان نیز از محل چاه افضل از محل سرمایه گذاری آغاز شده و در مرحله پیشبرد قرارداد می باشد.

اهم طرح ها و پروژه ها در بخش فاضلاب:

در بخش اجرای طرح های فاضلاب نیز در این مدت توفیقات خوبی حاصل گردید در این زمینه تکمیل و راه اندازی فاز اول طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهرهای بافق و میبد صورت پذیرفت که در مدار بهره برداری می باشد. فاز اول طرح ایجاد تاسیست فاضلاب مهریز آماده بهره برداری می باشد.  طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب روستای ساغند با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی در حال اجرا است.  همچنین جهت تکمیل شبکه فاضلاب شهر یزد با مبلغ 30000 میلیارد ریال به روش بیع متقابل با سرمایه گذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق، قرارداد مبادله شده و در دوره پیشبرد است .

شکی نیست که در کوتاه‌مدت، مردم، منتقدان و وجدان‌های بیدار به واقعیت و حقیقت اعمال دست خواهند یافت  و تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.در هر صورت با توکل به خدا این روزها گذشت و امروز خرسندم و خدای متعال را شکر می‌گویم که این بار سنگین از دوشم برداشته می‌شود و برای همکارانم که در آینده مسئولیت را به‌عهده می‌گیرند، از صمیم قلب آرزوی توفیق می‌کنم.بابت قصورها، تقصیرها و تلخی‌های خود در انجام وظایف نیز از همه همکاران محترم پوزش می‌طلبم و از آنان صمیمانه تقاضا می‌کنم که مرا عفو فرمایند.خداوندا! آنچه ما انجام دادیم برای کسب رضای تو و سرافرازی استان بوده است. به لطف و کرم بیکران خود، اعمال ما را بپذیر و در آنچه نیز کوتاهی داشته‌ایم بر ما ببخشای

  یا علی

 

اصغر ریاضتی

 

کد خبر: 1174
  تاریخ خبر : 1401/02/19
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/02/19
 روابط عمومی
 4286
  نظرات کاربران (2)
  • نیما

    1401/02/19 09:25:20
    345 468

    با سلام
    هزار بار حیف
    کی رفتید
    کاش کاش
    میموندید جای خالی شما در یزد و آب فاضلاب کشور همیشه خالی خواهد ماند جناب دکتر ریاضتی

    پاسخ

      دیدگاه کاربران
  • سینا

    1401/02/19 09:51:42
    344 453

    جناب دکتر ریاضتی عزیز
    خداحافظی زیبایی داشتید تنها مدیری بودید در مجموعه آب و فاضلاب یزد که در اوج خداحافظی کردید
    نگرانیم برای نداشتن جانشینی که در محضر شما بوده باشد و بتواند شاهکارهای آب و فاضلاب یزد که به صرف حضور شما کلید خورد به بار بنشاند
    رفتنتان بزرگترین ضربه را به سیستم آب استان وادو خواهد کرد
    با تقدیم احترام مجدد

    پاسخ

      دیدگاه کاربران
  دیدگاه کاربران