گزارش تصویری

در خواست سرپرست شرکت آبفای یزد از استانهای معین ویاری رسان جهت اعزام نیرو وتجهیزات به یزد

.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان یزد؛جلال علمدار گفت:با توجه به اخطارهای اداره هواشناسی مبنی بر بارشهای شدید لذا شرکت آبفای یزد نسبت به برگزاری چندی جلسه کمیته بحران اقدام ونسبت به آماده سازی اکیپهایی با تجهیزات کامل جهت مقابله با این بحران کرد.

وی افزود:شرکت آبفای یزد نیز از همان لحظه های ابتدایی شروع بارش باران نسبت به امداد رسانی ورفع حوادث اقدام نمود تا اینکه شب گذشته بارش باران به مقدار هفتاد وپنج میلی متر در عرض سه ساعت اتفاق افتاد که این بارش میانگین یکساله بارندگی در یزد می باشد از یک طرف واز طرف دیگرورود  سیلاب های ناشی از بارندگی شهرستانهای تفت ومهریز نیز مزید بر علت شد.ولی شرکت آبفا با همه توان خود نسبت به حل این بحران تاکنون اقدام نموده است.

علمدار خاطر نشان کرد:با ورود این سیلاب بی سابقه تا صبح امروز تعداد95 مورد پس زدگی فاضلاب ودر حا حاضر این آمار به210 مورد رسیده است که عامل اصلی این پس زدگی دو عامل می باشد که یک مورد مشترکانی که آب باران را به داخل فاضلاب هدایت کرده اند ودیگری برداشتن دریچه های منهول شبکه فاضلاب وهدایت روان آبها به داخل شبکه فاضلاب می باشد که باعث پس زدگی آن در داخل منازل همشهریان می گردد.

سرپرست شرکت آبفا اشاره کرد:شرکت آبفای یزد شبکه فاضلاب را به اندازه دبی فاضلاب طراحی نموده است ودر صورت هدایت روان آبها به داخل شبکه فاضلاب باعث پس زدگی در داخل منازل همشهریان می شود.

وی همچنین تصریح کرد:در خصوص اتفاقات شبکه آب نیز چندین مورد شکستگی وفرونشست زمین بود که باعث قطعی آب شهروندان شده است  که نسبت به اعزام اکیپ های عملیاتی اقدام شده است.

وی ادامه داد:این سیلاب همچنین به تعدادی از پروژه های در دستورکار این شرکت نیز خسارتهایی وارد نمود است که ضمن بازدید میدانی  نسبت برآورد مقدار خسارت وارد شده به کانال ها نیز تاکید گردید.

شایان ذکر است سرپرست شرکت آبفا از ورود مدیرعامل شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور وهمچنین اعزام اکیپهای عملیاتی از استانهای اصفهان،قم،مشهد وتهران جهت امداد رسانی به همشهریان خبرداد.

کد خبر: 1293
  تاریخ خبر : 1401/05/07
 روابط عمومی
 1749