گزارش تصویری

آبرسانی به روستاهای یزد با یک هزار و 315 میلیارد ریال اعتبار/ تامین آب شرب ۲۶۶ روستای شهرستان تفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای یزد با اعتبار یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در سلسله نشست های استاندار با اصحاب رسانه در جمع فعالان رسانه ای شهرستان تفت گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان با اعتبار یک هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرا است.

او افزود: نیاز آب شرب شهر تفت 160 لیتر بر ثانیه می باشد که 60 لیتر آن از یازده حلقه چاه شهر تفت، 50 لیتر از خط انتقالی کوهرنگ و مابقی از چاه‌های کشاورزی با کیفیت و قابل شرب پس از کلرزنی و گندزدایی تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه شهرستان تفت با داشتن بیشترین روستاهای استان و پذیرایی از جمعیت سیار و زیاد در پایان هفته‌های تابستان در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته است ادامه داد: در فصول گرم سال این شهرستان با افت فشار آب روبه رو می شود که در حال برنامه ریزی برای اصلاح شبکه و تامین منابع جدید هستیم تا مشکل حل شود.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: تامین آب شرب شهرستان تفت و ۲۶۶ روستا که توسط تانکر آبرسانی می شد در دولت سیزدهم از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری در دست انجام است.

او افزود: در سفر رئیس جمهور به استان آبرسانی به مناطق مصوب شد و تاکنون کار در ۴۴ روستا به انجام رسیده و از آب شرب برخوردار شده اند و ۳۹ کیلومتر طول مسیر انتقال نیز از محل مصوبات سفر و تسهیلات مربوطه در حال انجام است.

استاندار یزد عنوان کرد: همچنین در مجموع ۲۲ هزار میلیارد ریال که معادل اعتبارات عمرانی یک سال استان یزد است هزینه می شود تا مشکل آب شرب ۲۶۶ روستای شهرستان تفت بصورت کامل و اصولی رفع شود.

فاطمی اظهار کرد: برای حل مشکل آب شهرستان تفت اقدامات بلند مدت و زیر ساختی خط انتقال آب در حال انجام است که مهریز و تفت را پوشش می دهد و بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او افزود: همچنین اقدامات کوتاه مدت نیز برای تامین آب از خط موجود و ظرفیت خالی برنامه ریزی شده تا در مقاطعی که اوج مصرف است مشکل شهرستان از این محل حل شود.

محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز در این جلسه گفت: مشکل تامین آب شرب در شهر تفت بسیار جدی است و امکان حفر چاه نیز به دلیل همجواری با قنوات وجود ندارد و لذا خط انتقال آب تفت و مهریز در دولت مردمی سیزدهم مصوب شده و در حال برگزاری مناقصه است و این اقدام کار بزرگی است که در این دولت انجام شد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد نیز در این جلسه گفت: مجموعه رسانه شهرستان برای تامین آب شرب نسبت به بیان کمبودها برای مردم اقدام کنند تا مسئولان استان بتوانند مساله آب شرب شهرستان را حل کنند ضمن آنکه حفر چاه در برخی از مناطق تفت غیر قابل اجتناب است.

 

کد خبر: 1916
  تاریخ خبر : 1403/01/12
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/01/12
 روابط عمومی
 148