گزارش تصویری

تامین آب روستاهای بخش خضرآباد با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) 16 روستای بخش خضرآباد شهرستان اشکذر از آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)، 688 خانوار روستاهای بخش خضرآباد شهرستان اشکذر با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر از آب شرب پایدار و سالم بهره مند می شوند.

او بر تحقق عدالت و پیشگیری مهاجرت از روستاها تاکید کرد و افزود: این پروژه با پیشرفت فیزیکی 62 درصد در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد به اجرای حدود 50 کیلومتر خط انتقال در این پروژه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در این مجتمع آبرسانی 10 مخزن سرراهی و ذخیره آب با حجم 2 هزار متر مکعب احداث شده است.

علمدار با بیان اینکه 25 مجتمع آبرسانی روستایی در حال بهره‌برداری بوده و احداث 10 مجتمع دیگر نیز در برنامه آتی شرکت آبفا قرار دارد، اظهار داشت: اقدامات تکمیلی فاز دوم مجتمع آبرسانی امام حسین (ع) شامل شش ایستگاه پمپاژ و عملیات تکمیلی حفاظت فیزیکی و تله متری در صورت تامین اعتبار در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

او شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها را مهم برشمرد و گفت: تاکنون 80 میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی و محرومیت زدایی برای اجرای این پروژه هزینه شده است و تکمیل آن نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر: 1933
  تاریخ خبر : 1403/01/27
 روابط عمومی
 64