گزارش تصویری

برگزاری همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف آب در شهر یزد

همایش تبیین وضعیت آب استان یزد و نقش بسیج در مدیریت مصرف آب با حضور محرمی راد مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیران ، فرماند هان و اعضای شورای پایگاه های بسیج اداری و مدیران عامل صنعت آب استان یزد در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای یزد برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت اب و فاضلاب استان یزد : مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور در این همایش اظهارداشت :  اگر به ضرورت مدیریت مصرف  در تمامی حوزه ها توجه نشود ، تغییری  هم ایجاد نمی شود و ما نباید خواسته را با نیاز اشتباه بگیریم  و  باید از ادارات شروع شود و ادارات ما باید الگوی  درست مصرف  کردن در جامعه  باشند  .

محرمی راد  بیان کرد: ما نباید رفتار مصرف گرائی داشته باشیم و امروز باید نسبت به رفتار خود در حوزه فرهنگ به دیگران جواب بدهیم و ما نیاز به تغییر رفتار و اصلاح اندیشه داریم .

وی تأکید نمود: برای حل مسئله، نمی توان واقعیت ها را انکار نمود و باید نگاه عمیق داشت ، با تغییر سبک زندگی به سلامتی ، امنیت و آرامش می رسیم.

مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور  با اشاره به  نقش بسیج در مدیریت مصرف آب خاطر نشان ساخت : هدف ما توانمند سازی معنوی بسیج و محرومیت زدایی است  .

 محرمی راد گفت :  نیاز امروز ،گفتگو است و باید یاد بگیریم در جامعه خوب صحبت کنیم چرا که یکی از راه های ارتقاء انسان ها زبان است و گفت و گو را باید مدیریت و کنترل کرد تا دیگر مسائل را بتوان مدیریت نمود .

وی تأکید کرد : باید با بروز خلاقیت از  تهدیدات و نداشته ها فرصت ساخت مانند گذشتگان که در بی آبی مدیریت آب داشتند  و باید از آنها درس بیاموزیم .

 مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:  امروزه تفکری درست است که دو خروجی داشته باشد یکی امید بیشتر  ویکی تلاش بیشتر  و اگر غیر از  این باشد به خود خیانت کرده ایم. و انسان خویشتن دار متقی است و بهره برداری می کند و بهره وری بیشتری دارد .

*باور مردم ، مهم ترین مقوله در مدیریت مصرف آب

در ادامه این همایش ، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب گفت : مهم ترین مقوله در مدیریت مصرف ، باور مردم است

سیاوش پاکدل با شاره به این که دوران خشکسالی حداقل ده سال دیگر ادامه دارد اظهار داشت : الان دیگر بحث سازگاری گذشته و وقت تاب آوری در برابر شرایط است .

پاکدل افزود : هم تمام مدیران و هم شهروندان باید به این باور و اعتقاد برسند که آب نیست و هر کدام به عنوان یک فرد در مصرف صحیح آب تاثیر گذار باشند .

 وی در ادامه با اشاره به این که شهروندان باید بدانند آب شرب و آب کشاورزی از لحاظ کیفیت خیلی با هم تفاوت دارند خاطرنشان کرد : آب شرب نباید هیچ گونه املاحی داشته باشد و از لحاظ میکروبی باید کاملا سالم باشد و در حال حاضر متاسفانه این آب در استان ما بسیار کمیاب است و روز به روز کمیاب تر می شود .

وی اضافه کرد : با این وجود باز هم افرادی هستند که این کمبود آب را باور ندارند و باز هم تاکید میکنم باور مردم در این بحث و مدیریت مصرف امری بسیار  ضروری است .

وی یادآور شد : مدیریت مصرف و مدیریت تامین دو بخش مهم آب است و باید توجه داشته باشیم که اگر اب تامین شود ولی در مصرف مدیریت نشود هیچ فایده ای ندارد .

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت ابفا در پایان یکی دیگر از راه کارهای مفید در مدیریت مصرف  را استفاده از لوازم کاهنده مصرف دانست .

پاکدل گفت : این لوازم می تواند آب را کاهش دهد بدون این که حتی مصرف کننده قصد صرفه جویی در مصرف را داشته باشد .

گفتنی است گردهمائی بسیجیان ادارات استان یزد با موضوع  نقش بسیج در مدیریت مصرف آب  با حضور  محرمی راد مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب  کشور،  مدیران ، فرماند هان و اعضای شورای پایگاه های بسیج اداری و مدیران عامل صنعت آب استان یزد در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای یزد  برگزار شد.

کد خبر: 506
  تاریخ خبر : 1397/04/23
 روابط عمومی
 818