گزارش تصویری

خطوط فاضلاب شهری برای دفع آب های سطحی نیست

سرپرست شرکت آبفای یزد با امام جمعه بخش مرکزی یزد آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خصوص بارندگی های اخیر در استان یزد، دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان یزد؛سرپرست شرکت آبفای یزد در این دیدار گفت: شرکت آبفا با تلاش شبانه روزی پرسنل خود و همراهی وزیر نیرو در ارسال کمک از استانهای معین ، نسبت به رفع اتفاقات پیش آمده در سطح شهر اقدام نمود اما علیرغم تلاش بی وقفه پرسنل آبفا شاهد نارضایتی بعضی از مشترکین بودیم که باید مسئولین استان با همفکری و مشاوره با متخصصین برای جمع آوری روان آب ها  راهکاری اندیشیده تا در هنگام بارندگی خسارتی به مردم وارد نگردد.

علمدارخاطر نشان کرد:فاضلاب در شهر یزد بحث مهمی است و از موضوع روان آب ها جداست،شبکه فاضلاب فقط برای دفع فاضلاب مشترکین شهر طراحی شده است،اما متاسفانه دریچه های فاضلاب در سطح شهر هنگام بارندگی ها برداشته شده و روان آبها به شبکه فاضلاب هدایت می شود و چون روان آب هابیشتر از ظرفیت خطوط انتقال فاضلاب، وارد شبکه فاضلاب می شود موجب پس زدگی  فاضلاب در منازل مردم شده و باعث ایجاد خسارت  و آسیب های جدی به مردم شده است.

وی اذعان داشت:با تلاش همکارانم در شرکت آبفا در هیچ نقطه از استان قطعی آب نداشتیم  و در برخی از نقاط خسارت های ناشی از سیل اخیر  در مسیر به شبکه انتقال آب نیز  تا یکی دو روز آینده بر طرف و به حالت قبل بر می گردد.

کد خبر: 1306
  تاریخ خبر : 1401/05/18
 روابط عمومی
 924