گزارش تصویری

پیام گزاران سلامت، یاریگران نظام سلامت

اولین نشست شورای مرکزی پیام گزاران سلامت استان یزد برگزار شد

اولین نشست شورای مرکزی پیام گزاران سلامت استان یزد با هدف معرفی برنامه جامع سلامت استان و تشریح اهداف شورا در سال جاری در محل سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

اولین نشست شورای پیام گزاران سلامت استان یزد با حضور پیام گزاران سلامت دستگاه های عضو کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان به میزبانی دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری با هدف تشریح دستورالعمل جدید شورای پیام گزاران سلامت و معرفی برنامه جامع سلامت استان در روز پنج شنبه 3 شهریور ماه برگزار شد.

در ابتدا نصیری، معاون مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری ضمن خوش آمدگویی و تبریک هفته دولت، از مهمترین وظایف شورای پیام گزاران سلامت تلاش بجهت ارتقای سلامت همه جانبه جامعه دانست. ایشان در ادامه از تلاش ها این شورا خصوصا در دوران همه گیری کرونا تقدیر و تشکر بعمل اورد. ایشان برنامه جامع سلامت را یک برنامه کامل در حوزه سلامت معرفی نمود و اجرای برنامه های سلامت محور را یک واجب دانست که همه دستگاه ها باید نقش خود را ایفا کنند. وی در پایان از حضور پرشور خیرین حوزه سلامت خصوصا در دوران همه گیری کرونا تشکر و قدردانی نمود.

دکتر لطفی، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، ضمن قدردانی از فعالیت های شورای پیام گزاران سلامت در راستای حفظ و ارتقای سلامت جامعه، از پیام گزاران سلامت به عنوان یاریگران نظام سلامت یاد کرد. وی در ادامه در خصوص برنامه جامع سلامت توضیحاتی ارائه نمود و یکی از مهمترین برنامه های پیش روی این شورا را تسهیل و پیگیری اجرای پروژه های برنامه مذکور دانست . وی وضعیت بیماری های غیرواگیر را در استان نامناسب دانست و برای مقابله با این موضوع عزم جدی مردم و مسئولین را خواستار شد. وی از مغفول ماندن سلامت معنوی خبر داد و افزود؛ باید روی آشنایی و ارتقای بُعد سلامت معنوی بیش از پیش کار شود. یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت تولیت و حکمرانی است که شورای پیام گزاران می تواند در این مهم کمک کننده باشند. مشاور ردیس دانشگاه در امور اجتماعی در انتها گفت : به لطف حضور خیرین، شبکه بهداشت و درمان استان، 100 درصد کامل شده است.

در پایان علیدوست رئیس شورای پیام گزاران سلامت  استان گزارشی از اقدامات و فعالیت های این شورا از سال 97 تا کنون را ارائه نمود و خواستار پررنگ تر شدن جایگاه پیام گزاران سلامت در دستگاه های استانی و شهرستانی شد

کارشناسان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی نیز به تشریح شیوه نامه شورای پیام گزاران سلامت و برنامه جامع سلامت پرداختند.

 

کد خبر: 1325
  تاریخ خبر : 1401/06/06
 روابط عمومی
 839