گزارش تصویری

همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بازدید نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی از پروژه آبرسانی به روستای دهشیر

میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این بازدید که با همراهی مدیرعامل و جمعی از مدیران شرکت آبفای استان یزد انجام شد، گفت: با بهره برداری از این پروژه مشکل کمبود آب اهالی روستای دهشیر مرتفع، و هزار و 560 نفر جمعیت دائم و سه هزار و 520 نفر جمعیت غیر دائم این روستا از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند می شوند.

او به پیشرفت 76 درصدی این پروژه اشاره کرد و افزود: مقرر شد حداکثر تا چهار ماه آینده این پروژه به پایان برسد.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد نیز در این بازدید ضمن تقدیر از زحمات نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی جهت تامین اعتبار بخشی از این پروژه، گفت: پروژه آبرسانی به روستای دهشیر با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال در حال اجرا است.

او با گرمای بی سابقه تابستان امسال و مشکل کمبود آب اهالی روستای دهشیر اشاره کرد و افزود: این پروژه شامل 12 کیلومتر خط انتقال آب با لوله چدن و پلی اتیلن، دو باب مخزن با مجموع حجم 200 متر مکعب و دو ایستگاه پمپاژ است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد به حفر و تجهیز دو حلقه چاه در این منطقه خبر داد و تصریح کرد: میزان آبدهی این دو حلقه چاه حدود 11 لیتر بر ثانیه است و با توجه به نیاز آبی روستای دهشیر، پیش بینی می شود تا 25 سال آینده مردم این روستا هیچ گونه کمبود آبی نداشته باشند.

 

کد خبر: 2132
  تاریخ خبر : 1403/06/07
  آخرین به‌روزرسانی : 1403/06/07
 روابط عمومی
 73