گزارش تصویری

شناسایی 370 انشعاب غیر مجاز در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: در سال گذشته بیش از 370 فقره انشعاب غیرمجاز آب در شهرها و روستاهای استان شناسایی، تعیین تکلیف، قطع یا مجاز شد.

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: از مجموع انشعاب غیرمجاز شناسایی شده شهرستان های اشکذر، یزد و هرات بیشترین انشعاب آب غیرمجاز را دارا هستند .

او انشعابات غیرمجاز آب را تهدیدی جدی برای تأمین آب شرب پایدار دانست و افزود: ناترازی تولید و مصرف، عدم شناسایی درآمد شرکت آب و فاضلاب، آلودگی شبکه توزیع آب شرب و بهداشت و همچنین بروز مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه از جمله پیامدهای انشعابات غیر مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در ارتباط با روش‌های شناسایی و پیشگیری از مصارف غیرمجاز اظهار داشت: فرآیند شناسایی و کشف انشعابات غیرمجاز آب در سطح استان توسط اخبار و اطلاعات مردمی، مأموران قرائت کنتور، استفاده از لیست کم‌مصرف‌ها، بررسی نوسانات مصرف در هر دوره، مقایسه مصرف مورد انتظار نیاز آبی با مصرف واقعی، پیمایش ادواری مشترکان، پیمایش و بازدید شیرآلات و خطوط آب‌رسانی، تخصیص پاداش شناسایی انشعاب غیرمجاز و به کارگیری پیمانکاران برای شناسایی انشعابات غیرمجاز قابل بررسی است.

علمدار به دارندگان انشعاب غیرمجاز آب توصیه کرد قبل از کشف انشعاب غیرمجاز از سوی تیم‌های عملیاتی شرکت آبفا استان با مراجعه به امور مشترکین در شهر‌های استان و تشکیل پرونده نسبت به قانونی نمودن انشعاب اقدام کنند.

او ادامه داد: طبق قانون و دستورالعمل های شرکت مهندسی کشور استفاده کنندگان از انشعاب غیر مجاز آب به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: وجود انشعابات غیر مجاز و به تبع آن مصارف بی رویه از آب به دلیل عدم پرداخت قبوض آب بها، باعث کمبود و افت فشار آب و همچنین افزایش هزینه های جاری شرکت شده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

علمدار ضمن تأکید بر عزم جدی آبفای استان در برخورد قانونی با انشعابات غیرمجاز، گفت: مرکز ارتباطات مردمی آبفا (سامانه ۱۲۲) به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعاب‌های غیرمجاز است تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

کد خبر: 2111
  تاریخ خبر : 1403/05/22
 روابط عمومی
 111