گزارش تصویری

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور؛

نتوانستیم دشواری‌های تامین آب را به مردم منتقل کنیم

مهدی بختی گفت: هنوز نتوانستیم دشواری‌های تامین آب را به مردم و حتی رسانه‌ها منتقل کنیم و خیلی‌ها احساس می‌کنند که آب فقط می‌آید و میکروب زدایی و گندزدایی میشود و تمام؛ در حالیکه بسیاری از فرایندهای تامین آب زمان بر و هزینه‌بر است.

"مهدی بختی" مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز پنجشنبه در جریان بازدید از دفتر ایرنا یزد با تسلیت شهادت مردم میدان جهاد و مبارزه، " اسماعیل هنیه" گفت: کیفیت آب به صورت لحظه‌ای پایش می شود که هزینه بر است و در کنار آن مباحث انتقال و توزیع و پایش کیفیت و مدیریت فشار شبکه از جمله اقدامات و فعالیت هایی است که ما روابط عمومی ها نتوانستیم آن را به جامعه منتقل کنیم که نیازمند کمک رسانه ها هستیم.

او اظهار داشت: از فعالان رسانه ای انتظار داریم مردم را در قالب ها و محتواهای خبری مختلف در زمینه آب و مدیریت مصرف آن آگاهی دهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: متاسفانه در فضای مجازی با چالش هایی روبرو هستیم و گاهی برخی کانالها و شبکه های اجتماعی، صحت سنجی و راستی آزمایی و صحت و سقم مطالب را نمی سنجند و آن را منتشر می کنند؛ انتظار داریم از رسانه های حرفه ای که مطالب را طوری منعکس کنند که منجر به نگرانی مردم نشود.

بختی پیشاپیش روز خبرنگار را به فعالان رسانه تبریک گفت: و ایرنا را از جمله رسانه های معتبر کشور دانست و ارتباط و تعامل این رسانه در استان یزد را با شرکت ابفا بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد این ارتباط بیش از گذشته برقرار باشد.

او در ادامه به برخی ویژگی های مردم استان یزد از جمله فرهنگ و تاریخ و اخلاق و دیانت اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی با فعالان رسانه ها دیدار می کنیم و بدون واسطه پای صحبت های آنان می نشینیم و می دانیم اگر نقدی و ایرادی بر ما وارد است از سر دلسوزی است؛ باید ایرادات خود را رفع و اگر موانع و مشکلاتی هست حل کنیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: باور داریم که خدمت رسانی زمانی ارتقا می یابد که همه نقدها و نظرات احصا و نسبت به رفع آنها اقدام شود؛ خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند و موانع و ضعف ها را بهتر از ما مسوولان می بینند .

بختی یادآور شد: رشد جمعیت و توسعه شهری باعث شده که سرانه مصرف آب در استان یزد به ۲۴۰ لیتر بر ثانیه برای هر نفر برسد در حالیکه این رقم باید نزدیک به ۱۸۰ لیتر بر ثانیه باشد و یک اختلاف مصرف ۴۰ لیتری داریم که این برای شهرهایی چون یزد با اقلیم گرم و خشک نگران کننده است.

انتظار آبفا از رسانه‌ها

او افزود: در این زمینه شرکت آبفا وظایفی بر عهده دارد که نسبت به اصلاح شبکه ها و بهینه سازی مناطق فشار شهری و خیلی مباحث دیگر اقدام کند.

بختی تصریح کرد: شرکت آبفای استان یزد به لحاظ کاهش هدر رفت آب جزء سه شرکت برتر کشور است اما انتظار داریم مردم استان در مدیریت مصرف آب تلاش و آن را بهینه مصرف کنند؛ انتظار نداریم مصرف را کاهش دهند بلکه انتظار بهینه مصرف کردن را داریم یعنی از مصرف های غیر ضروری خودداری کنند.

او بر مدیریت کاهش زمان استفاده از آب هم تاکید کرد و گفت: برخی گمان می کنند برای استحمام و شستشوی ظرف، آبی مصرف نمی شود در صورتی که رقم قابل ملاحظه ای آب صرف میشود که اگر اینها را مدیریت کنیم در کاهش مصرف موثر است.

مدیرکل روابط عمومی، امور بین‌الملل و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از فعالان رسانه ای انتظار داریم که مردم را نسبت به مصرف آب و مدیریت آن آگاه کنند، تصریح کرد: هر ساله در ابتدای سال آبی وضعیت منابع آبی در کشور رصد و بر اساس آن طرح های مختلفی در زمینه رفع تنش آبی در کشور برنامه ریزی و اجرا می کنیم تا مشکلی در زمینه تامین آب نباشد.

بختی با بیان اینکه ما کشوری با اقلیم خشک داریم گفت: اکنون با برنامه ریزی هایی انجام شده کمتر شهری هست که وضعیت بحرانی آب داشته باشد؛ البته ممکن است تامین و تولید و مصرف آب برابر باشد که برای رسیدن به این مهم همراهی مردم و مشترکان بسیار تاثیرگذار است.

کد خبر: 2095
  تاریخ خبر : 1403/05/11
 روابط عمومی
 220