گزارش تصویری

خسارت 4000 میلیارد ریالی شرکت آبفای یزد در سیل اخیر

سرپرست شرکت آبفای یزد از خسارت 400 میلیارد ریالی به تاسیسات شرکت آبفای یزد در سیل اخیر تا این لحظه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ جلال علمدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) و همچنین به خانواده جانباختگان سیل اخیر گفت : شرکت آبفای یزد با توجه به اخطار های مکرر در خصوص بارندگی های شدید، با برگزاری جلسات متعدد کمیته بحران نسبت به آماده کردن تیم های عملیاتی با امکانات موجود و آبگیری تمامی مخازن با حداکثر ظرفیت برای قطعی احتمالی آب شرب و همچنین ایجاد حاشیه امن برای جلوگیری از ورود سیلاب به چاه های آب شرب اقدام نمود .

علمدار خاطر نشان کرد:  مشکل کلی شرکت آبفای استان در هنگام بارندگی برداشتن دریچه منهول های  فاضلاب و انتقال روان آب ها به شبکه فاضلاب می باشد که با انجام این کار منجر به پس زدگی روان آبها در داخل منازل مشترکین می شود ،که در این خصوص شرکت آبفای یزد با مستحکم کردن اکثر دریچه های شبکه ی فاضلاب تاحد زیادی از وقوع پس زدگی جلوگیری کرده است.

وی در ادامه گفت: ضمن تشکر از وزیر محترم نیرو، از مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور وهمچنین معاون نظارت بر بهره بردای آبفای کشور برای فرماندهی تیم های عملیاتی که از  یازده استان  کشور با تجهیزات کامل به یزد آمده بودند، تشکر و قدر دانی نمود.

وی اذعان داشت: تاکنون تعداد480 مورد حوادث آب و450 مورد هم حوادث فاضلاب در شهر گزارش شده که از فعالیت شبانه روزی تمامی پرسنل شرکت آبفای یزد برای رفع حوادث پیش آمده و همچنین دستگاه های  اجرایی استان که همکاری لازم را با شرکت آبفا انجام داده اند تقدیر و تشکر می شود .

سرپرست شرکت آبفا ادامه داد: با برآوردهای انجام شده تا بدین لحظه مبلغ4000 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات شرکت آبفای یزد وارد شده است.

علمدار تاکید کرد در هیچ نقطه از استان در خصوص سیل اخیر قطعی آب نداریم  و در بعضی از  روستاهایی که این مشکل وجود داشته با تانکرآبرسانی سیار،این بحران را پوشش داده ایم.

کد خبر: 1304
  تاریخ خبر : 1401/05/12
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/05/15
 روابط عمومی
 1261