گزارش تصویری

فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) نقطه عطفی در راستای محرومیت زدایی در استان یزد

اجرای پروژه بزرگ آبرسانی به ۳۸۴ روستا، مهمترین مصوبه امروز قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در استان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛ جلال علمدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در نشست هماهنگی مصوبات قرارگاه محرومیت‌زادیی امام حسن مجتبی (ع) که با حضور سردار آبرومند دبیر فرماندهی این قرارگاه برگزار شد گفت: پروژه آبرسانی به روستا ها و مناطق محروم استان یکی از اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان یزد است.
وی افزود: پروژه ملی آبرسانی به ۵٨ روستا بخش آسفیچ از توابع شهرستان بهاباد، با همکاری عوامل اجرایی با ٧۵ درصد پیشرفت عمرانی در حال اجرا است.
علمدار با بیان اینکه این پروژه ملی در مجموع با خط انتقالی به طول ۸۷ کیلومتر و شبکه توزیع آب به طول ۴۲ کیلومتر در حال اجرا است، اظهار داشت: در حال حاضر طی این پروژه، ۴۴ روستا در قالب ١٩٩۶ خانوار با جمعیت ۵٧۶٠ نفر، از نعمت آب بهره‌مند شدند.
دکتر مهران فاطمی نیز در این نشست اظهار کرد: این قرارگاه در سطح ملی با محوریت سپاه، بسیج و مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و... در راستای ایجاد توسعه متوازن در سطح کشور شکل گرفته است.
استاندار یزد به تشریح ۱۱ محور فعالیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و گفت: فعالیت های  متعددی همچون ساخت مسکن، احداث راه روستایی، احیای قنوات، فعالیت‌های آبخیزداری، بهداشت و درمان و مسائل فرهنگی، آموزشی و علم و فناوری در دستور کار این قرارگاه محرومیت زدایی قرار دارد.
وی در خصوص زمینه فعالیت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) در استان یزد نیز توضیح داد: اجرای پروژه آبرسانی به بیش از ۳۸۴ روستا یکی از مهمترین مصوبات این قرارگاه در استان بوده که در حال حاضر آبرسانی به ۵۸ روستا با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال انجام است.
دکتر فاطمی با بیان اینکه طرح‌های مصوب شده در نشست امروز طی ۳ سال با منابع استانی و ملی اجرایی خواهد شد، افزود: اجرای برخی از پروژه‌ها با ۳۰ درصد منابع استانی و ۷۰ درصد منابع ملی مصوب شده و این نسبت در برخی از پروژه‌های دیگر بالعکس خواهد بود.
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌های مختلفی که وجود دارد، فعالیت‌های قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) نقطه عطف و تحول بزرگی در راستای محرومیت زدایی در سطح استان خواهد بود.
شایان بذکر است که متعاقب این نشست، در جلسه ای تفاهم نامه همکاری مشترک استانداری یزد و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خصوص محرومیت زدایی و پیشرفت منطقه ای امضا و بین طرفین مبادله شد.

کد خبر: 1637
  تاریخ خبر : 1402/04/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/04/23
 روابط عمومی
 601